سیدرضا رهنمای توحیدی روز شنبه در نشست خبری به مناسب دهه فجر با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها به 8 شهر و یک روستای کشور ان هم بواسطه قرار گرفتن در مسیر صادرات گاز به شوروی، گازرسانی شده بود، گفت: امروز در راستای رویکرد عدالت محوری و توزیع رفاه به تمامی اقشار جامعه، 1140 شهر و 27 هزار و 400 روستای کشور از گاز بهره مندند.
وی با اشاره به اینکه 97 درصد جمعیت شهری و 77 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز استفاده می کنند، گفت: میزان بهره مندی استان ما با وجود دور بودن دور بودن از مخازن اصلی تولید، بالاتر از میانگین کشور است.
وی با اعلام اینکه همزمان با دهه فجر 530 طرح گازرسانی و نزدیک رسانی شبکه در این استان بهره برداری و کلنگ زنی می شود، اظهارداشت: 352 طرح با اعتبار هزینه شده 936 میلیارد ریال بهره داری و 178 طرح با اعتبار پیش بینی شده 290 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
توحیدی با اشاره به اینکه طرح های توسعه گازرسانی در آذربایجان شرقی رو به اتمام است و به این لحاظ به عنوان استان سبز شهره شده است، با بهره برداری از 242 طرح گازرسانی در دست اجرا و 160 طرح در مرحله انتخاب پیمانکار میزان بهره مندی روستاهای استان به 98.7 درصد می رسد.
وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به بقیه روستاهای باقی مانده امکان پذیر نبوده و صرفه اقتصادی ندارد و از طریق سوخت مایع انرژی مصرفی 1.3 درصد جمعیت روستایی استان تامین خواهد شد .
رهنمای توحیدی اجرای بیش از 21 هزار و 423 کیلومتر خطوط انتقال ،شبکه تغذیه و توزیع به منظور بسترسازی و تامین زیرساخت بهره مندی مصرف کنندگان بخش های خانگی، تجاری و صنعتی را از خدمات شرکت گاز در آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: 7981 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این استان از جمله در 46 شهرک صنعتی از این انرژی سبز استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه 666 واحد صنعتی استان در ابتدای سال 1395 به جهت فاصله از خطوط و هزینه بر بودن اجرای خط اختصاصی از سوخت فسیلی استفاده می کردند، گفت: با مصوبه شورای اقتصاد و اختصاص یارانه برای اجرای طرح های نزدیک رسانی به واحدهای صنعتی امروز 440 واحد از 666 واحد یاد شده از گاز طبیعی استفاده می کنند.
وی اعلام کرد: بر این اساس از مصرف 52 میلیون لیتر سوخت فسیلی در واحدهای صنعتی استان صرفه جویی شده و از این نظر رتبه نخست کشوری را داریم.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه افزایش تولید و بهره برداری از فازهای مختلف عسلویه، سهم 10 درصدی نیروگاه های استان از گاز مصرفی استان به 30 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای استان از آغاز خدمت دولت تدبیر و امید شتاب گرفته است، اعلام کرد: عملیات گازرسانی به 939 روستا از 1965 روستای بهره مند استان از سال 92 بهره برداری شده است و میزان بهره مندی از 75.5 درصد به 94.5 درصد رسیده است.
وی به توزیع 9.5 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق سی ان جی های استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در واقع از مصرف این میزان سوخت فسیلی جلوگیری شده است.
وی همچنین از کاهش 30 درصدی تلفات حوادث گازگرفتگی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: فراتر از وظایف سازمانی در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای استفاده از وسایل سوز از طریق تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و برپایی ایستگاه های مشاوره در مراکز مختلف اهتمام داریم.
وی با بیان اینکه هدر رفت گاز در استان سه درصد است، خاطرنشان کرد: بخشی از این هدر رفت به علت مصرف غیرمجاز و نشتی گاز در مسیر توزیع است.
توحیدی با اشاره به همکاری شرکت گاز استان درزمینه استمهال بدهی واحدهای تولیدی و پرهیز از قطع انشعاب خانواده های در مضیقه اعلام کرد: اگر مشکلی برای تامین گاز نباشد خللی در توزیع نیاز مصرفی نیروگاه‌های استان ایجاد نمی شود.
شرکت گاز آذربایجان شرقی از سال 1368 با ساختار سازمانی منطقه 8 گازرسانی و فروش در گستره جغرافیایی 3 استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.