به گزارش ایرنا، امین امینیان روز شنبه در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: با توجه به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی به افزایش تولید و بهره وری در این بخش کمک می کند از این رو دولت برنامه های ویژه ای برای پرداخت تسهیلات در این بخش از کشاورزی دارد.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات به سیل زدگان در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 14.5 میلیارد تومان به سیل زدگان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هزار و 100 حلقه چاه در هشترود وجود دارد که از این تعداد 200 حلقه غیرمجاز است، فزود: به جای تعطیلی چاه های غیرمجاز باید آنها را ساماندهی کنیم در غیر اینصورت مشکل چاه های غیرمجاز همچنان باقی خواهد ماند.
وی همچنین خواستار اجرایی شدن طرح های آبیاری در پایاب سد سهند شد.
مجری طرح پایاب سهند هشترود نیز با اشاره به اینکه در این سد پنج واحد عمرانی مشغول فعالیت است گفت: واحد عمرانی شماره یک سد سهند 2872 هکتار اراضی را شامل می ‌شود که 1562 هکتار آن به اتمام رسیده است.
محمد علی انوشه افزود: برای 310 هکتار نیز برنامه ‌ریزی لازم صورت گرفته و آماده بهره‌ برداری برای کشت بهاری است.
وی گفت: در صورت مشارکت کشاورزان منطقه، عملیات اجرایی واحد عمرانی شماره چهار با 1160 هکتار از اول بهار سال آتی شروع خواهد شد.
وی گفت: برآورد قیمت امروزی برای اتمام 1000 هکتار از اراضی باقی ‌مانده شامل 9 میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه‌ های پمپاژ و ساخت یک ایستگاه جدید پمپاژ، 16.5 میلیارد تومان برای تکمیل و دو میلیارد تومان برای تأمین ایستگاه برق است.
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت 7500 هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.
سد خاکی سهند با حجم مفید 135 میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در 130 کیلومتری تبریز و 35 کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال 1385 در حال بهره برداری است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.