نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که احیای فرهنگ و هنر اسلامی یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، هنر ایران به عنوان هنری فاخر در عرصه‌های جهانی شناخته شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در آیین اختتامیه کنگره فرهنگ و هنر سپاه و آغاز مراسم‌های گرامیداشت چهل سالگی انقلاب، با بیان این‌که وقوع انقلاب اسلامی ایران بسیاری از نظریه‌پردازان انقلاب را شگفت زده کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران در عصر رونق مکاتب دین‌ستیز و معنویت‌گزیری چون مارکسیسم و لیبرالیسم به پیروزی رسید.
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران پیام نوینی از پیوند انسان و دین را به جهان عرضه کرد، افزود: هدف این نظام اسلامی، توجه به تربیت و تعالی انسان و همچنین ایجاد زمینه و محیط مناسب برای رشد فضایل انسانی است.
وی افزود: گرچه برخی افراد سعی کردند انقلاب را در ردیف سایر انقلاب‌ها و تحولات معمول دنیا قرار دهند اما در عمل نظرات آنان با واقعیات بسیار فاصله دارد، چرا که اسلام، موتور محرکه انقلاب بوده و رهبری انقلاب نیز بر عهده یکی از مردان کم نظیر خدا بود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان که در زمینه علل و عوامل پیروزی انقلاب نظریه‌پردازی کرده‌اند، عامل مذهب از قوی‌ترین و اصلی‌ترین عواملی است که در پیدایش انقلاب اسلامی نقش داشته است، در حالی که در انقلاب‌های دیگر در مقابل دین و مذهب، موضع‌گیری می‌شود.
وی با بیان این‌که انقلاب بر پایه دین استوار بوده و با هدایت‌های عالمانه دینی آغاز شد که امام راحل به عنوان مرجعیت دینی، رهبری آن را بر عهده داشتند، افزود: در انقلاب‌های دیگر نیروهای جناحی و حزبی عنصر اصلی مبارزه بوده و کار را پیش می‌برند و نقش مردم حمایتی و پشتیبانی از این حزب‌ها و حرکت‌هاست، در حالی که در انقلاب اسلامی مردم بطور مستقیم به میدان آمده و انقلاب کردند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی داشته که دستاوردهای فرهنگی جزوی از آن است، گفت: معنویت‌گرایی از جمله دستاوردهای فرهنگی انقلاب بوده و بزرگترین تحول جهانی قرن ۲۰ با پیروزی انقلاب به قوع پیوست.
وی عزت و استقلال مردم را از دیگر دستاوردهای فرهنگی انقلاب دانست، افزود: ایران در دوران طاغوت در جایگاه ژاندارم منطقه قرار داشت اما امروز عزتمندانه نه تنها در منطقه، بلکه در سطح جهان می‌درخشد.
نماینده ولی فقیه در استان، احیای اسلام و بیداری اسلامی را از دیگر دستاورد‌های فرهنگی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب توانست نقش تعیین کننده‌ای برای ایران در سطح منطقه و جهان فراهم کند.
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، سعی کرد ارزش‌های دینی و فرهنگی را بر هم منطبق سازد، متذکر شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ عمومی مردم تغییرات اساسی کرد و هنرهایی چون سینما و تئاتر و همچنین هنرهای سنتی به فرهنگ و ارزش‌های دینی نزدیک‌تر شد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در این خصوص ادامه داد: از دستاوردهای قرابت بین فرهنگ و ارزش‌های دینی، متعهد شدن هنرمندان به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی از طریق هنر بوده است.
وی در پایان گفت: چنان‌ که به ثمر رسیدن انقلاب مرهون وحدت، همدلی مردم و پیروی از امام راحل بود، امروز نیز نه تنها تداوم انقلاب نیازمند وحدت و همدلی مردم و تبعیت از رهبری است، بلکه به دلیل گستردگی و پیچیگی ترفندهای دشمنان نیاز به تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.