به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: جشن 40 سالگی انقلاب نتیجه تلاش ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگی های مردم و مسئولان در پاسداری و حراست از انقلاب است.
وی یادآوری کرد: امروز 12 بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام راحل پس از 15 سال تبعید در میان استقبال میلیونی و پرشور مردم به میهن اسلامی است.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه پس از 10 روز از ورود امام راحل در 22 بهمن 57 ، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، اظهار داشت: انقلاب از ابتدای پیروزی با وجود دشمنی ها، توطئه ها و کارشکنی های نظام سلطه و استکبار جهانی به ویژه آمریکا به لطف الهی دستاوردهای چشمگیری در سطوح مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی داشته است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه سردمداران آمریکایی اعلام کرده بودند که انقلاب ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید، ادامه داد: آنها کور خوانده و اکنون می بینند که انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل همچنان ایستاده و 40 سالگی پیروزی خود را جشن می گیرد.
وی با تاکید بر برگزاری پرشکوه جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حفظ حرمت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امسال این جشن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
امام جمعه تبریز گفت: آینده روشن و درخشان متعلق به اسلام و انقلاب اسلامی است و به زودی بشریت شاهد اضمحلال رژیم های سلطه و خودکامه خواهد بود.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی مملو از دستاوردهای گران سنگی است که می تواند چراغ راه آینده نظام اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه در طول این مدت برخی اصول و شعارها حقیقت خود را آشکار کرده است، یادآوری کرد: شعارهای «ما می توانیم» به عنوان راهبرد عبور از مشکلات کشور، «روحیه انقلابی» رمز پیشرفت کشور و «تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبری» رمز عبور از بحران هاست.
خطیب جمعه تبریز، « اعتماد نکردن به دشمن»، « هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است»، « مدیریت جهادی رمز موفقیت انقلاب است»، « اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با تحریم اقتصادی است» و «در کنار ریزش ها چند برابر رویش هم داشته ایم» را از دیگر شعارهای محقق شده در طول انقلاب اعلام کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت فوق العاده 22 بهمن امسال ادامه داد: کاهش حضور مردم در راهپیمایی برای دشمنان نظام اسلامی اهمیت حیاتی داشته و آنها را در تشدید فشارهای اقتصادی و حتی تهدیدهای نظامی علیه مردم ایران مصمم می کند.
وی گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال مهمترین راهپیمایی در طول 40 سال گذشته بوده و باید همه با حضور پرشور در آن به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: آمریکا در طول انقلاب با وجود تحت فشار قرار دادن کشور، شکست های مختلفی مانند شکست کودتای ژنرال هایزر، رسوایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس، ناکامی در جنگ تحمیلی، شکست در ابعاد نظامی پرونده هسته ای، شکست در برکناری بشار اسد، شکست در جنگ های عراق، افغانستان، یمن و لبنان، ناکامی در توطئه فتنه 88 و شکست زودهنگام در اجلاس ورشو را تجربه کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مردم ایران اسلامی در مراسم های دهه فجر امسال نیز همان شعار پایدار و همیشگی خود «مرگ بر آمریکا» را تکرار و فواموش نخواهند کرد.
وی با اشاره به مراسم افتتاحیه 37 امین فیلم فجر و اجرای تئاتری با عنوان «سلام 40 سالگی» و خواندن سرودی به صورت گروهی از سوی بازیگران آن در پایان این نمایش گفت: این سرود در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نبود و تریبون این برنامه به سخنان هتاکانه تبدیل شد.
وی با محکومیت این گونه حرکات ضد فرهنگی و ضد انقلابی از مسئولان و متصدیان عرصه فرهنگ و هنر خواست از بروز چنین حرکت هایی جلوگیری کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی در این زمینه که همانا زدودن از فضای سرشار از انحرافات اخلاقی و انسانی دوران طاغوت بود را حفظ و پاسداری کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به کودتای هفته گذشته در ونزوئلا، گفت: آمریکا با انجام عملیات روانی و رسانه ای آرامش این کشور را بر هم زده و مقام های آن چشم طمع به منابع نفتی این کشور دوخته اند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: این کودتا شاهد دیگری بر سیاست های دوگانه آمریکا در قبال سایر کشورها و دادن شعارهای عوام فریبانه با هدف زیرسلطه کشیدن ملت هاست.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در هنگام حضور در بهشت زهرا در خصوص یکسان سازی قبور شهدا، گفت: یکسان سازی این قبور و از بین رفتن علامت ها و تصاویر شهدا درست نبوده و مسئولان ذیربط باید به توصیه رهبری توجه کرده و در برنامه های آینده خود نصب العین خود قرار دهند.
حجت الاسلام آل هاشم برگزاری رزمایش اقتدار 97 از سوی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان را حاوی پیام اقتدار و توانمندی نظام برای دشمنان و پیام صلح و دوستی برای دشمنان اعلام کرد.
8023/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.