مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تعداد بیمه مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان ۱۲ هزار و ۷۴۳ نفر است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، جعفر سمساری در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردمی بوده و به بودجه دولتی متکی نیست و تمامی دارایی‌های این سازمان متعلق به افراد تحت پوشش است و همه تعهدات از محل وصول پرداختی‌های افراد بیمه شده، تامین می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری تعداد واحدهای تابعه این اداره کل شامل ۲۸ شعبه اصلی، هشت شعبه اقماری و ۱۳ کارگزاری رسمی است.
وی تعداد بیمه شدگان اصلی در استان را ۶۷۷ هزار ۷۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین کل افراد تحت پوشش تامین اجتماعی با احتساب افراد تبعی، دو میلیون و ۶۵ هزار و ۸۴۶ نفر است.
سمساری با بیان این‌که تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران در استان ۱۷۳ هزار و ۳۰۵ نفر است، خاطرنشان کرد: این آمار به تفکیک ۸۹هزار و ۲۳۶ نفر بازنشسته و ۸۴هزار و ۶۹ نفر مستمری‌بگیر در سطح استان وجود دارد.
وی تصریح کرد:  تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد در استان بیش از ۶۰ هزار، تعداد بیمه شدگان اجباری ۳۸۶ هزار و ۷۶۲ نفر و تعداد بیمه شدگان اختیاری ۴۶ هزار و ۴۶۵ نفر هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تعداد بیمه شدگان قالی بافی در استان را ۴۸ هزار و ۶۵۵ نفر، تعداد بیمه شدگان راننده، ۵۹ هزار و ۲۳۰ نفر و تعداد بیمه شدگان کارگر ساختمانی ۵۶ هزار و ۹۶۱ نفر اعلام کرد.
وی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و  ۸۵۲ میلیارد تومان در وجه تعهدات بلند مدت  و بیش از ۳۰ میلیارد تومان از تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت شده است. 
پیرسمساری عنوان کرد: ۴۸ هزار کارگاه فعال بیمه پرداز سازمان در استان وجود دارد.
وی در خصوص نحوه دریافت بسته حمایتی، اظهار کرد: بسته حمایتی به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که دریافتی ماهیانه آن‌ها کمتر از سه میلیون تومان در ماه باشد؛ بنابراین به هر خانواده یک بسته حمایتی تعلق می‌گیرد.
وی با بیان این‌که پرداخت بسته حمایتی بر مبنای لیست نهایی سازمان هدفمندی یارانه است، متذکر شد: این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره مبلغ ۱۰۰ هزارتومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفر ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفر و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان است.
کارشکنی شهرداری منطقه ۹ در واگذاری زمین بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابی خاوران
همچنین در ادامه این جلسه، مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز گفت: مدیریت درمان در حال حاضر دارای دو بیمارستان با ۴۰۰ تخت و سه درمانگاه در تبریز و ۹ درمانگاه در شهرستان‌های استان است که طی دو سال اخیر این درمانگاه‌ها به صورت دو شیفته خدمات رسانی می‌کنند.
جمال الدین نیک نام سازمان تامین اجتماعی استان برای دو میلیون نفر افراد تحت پوشش خود خدمات درمانی ارائه می‌کند، متذکر شد: در سال جاری حدود ۸۵۰ میلیارد تومان به بخش درمان هزینه شده است.
وی عنوان کرد: به تدریج دفترچه‌های تامین اجتماعی حذف شده و افراد تحت پوشش با ارائه کارت ملی می‌توانند از نسخه الکترونیک استفاده کنند.
نیک نام افزود: ساخت درمانگاه‌های هشترود، عجب‌شیر و ملکان شروع شده است و مقرر شده بود تا همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد؛ اما به علت برخی مشکلات موجود افتتاح آن به سال آینده موکول شد.
 وی ادامه داد: همچنین درمانگاه‌های اسکو، شهرجدید سهند و صوفیان نیز مجوز ساخت دریافت کرده‌اند.
وی در خصوص ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت‌خوابی خاوران، اظهار کرد:  این پرونده به شورای حل اختلاف رفته و مقرر شده بود که زمینی در اختیار ما قرار گیرد؛ ولی شهرداری منطقه ۹ در این خصوص کارشکنی می‌کند.
نیک نام ادامه داد: خوشبختانه قول‌هایی از سوی استاندار و نمایندگان مجلس گرفته‌ایم و مقرر شده تا به زودی قرارداد واگذاری را دریافت کرده و عملیات اجرایی پروژه را شروع کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.