آیت الله سید حسن عاملی روز پنجشنبه در دومین یادواره شهدای حوزه خاتم الانبیای شهر زرنق هریس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به تبیین شاخص های جوان آرمانی در دیدگاه اسلام و انقلاب پرداخت و گفت: مهمترین عاملی که باعث می شود یک جوان با شاخص های آرمانی در یک خانواده رشد کند تلاوت قرآن کریم در آن خانه توسط والدین است.
این استاد حوزه و دانشگاه به فلسفه برگزاری یادواره ها برای شهدا نیز اشاره کرد و گفت: تمام ملت ها برای افتخارات جنگی خود ارزش قائل هستند بطوریکه با برپایی موزه های جنگ، یاد و خاطره رشادت ها و افتخارات سربازان خود را برای آیندگان زنده نگه می دارند.
وی با بیان اینکه ملت ایران برای تحقق انقلاب اسلامی هزینه زیادی داده است، گفت: تفکر آرمانی نهفته در انقلاب باعث صرف هزینه در تحقق انقلاب اسلامی در کشور شده است.
وی با بیان اینکه فکر و مرام شهدا در خاطره این ملت فراموش شدنی نیست، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مرام شهداست بطوریکه این بزرگواران جان خود، یعنی بهترین دارایی شان را در این راه تقدیم کردند.
حجت الاسلام عاملی در ادامه سخنان خود به تشریح معنی واقعی استقلال پرداخت و گفت: شهدا جان خود را دادند تا امروز آمریکای جنایتکار به سرکردگی ترامپ برای ملت ما تصمیم نگیرد.
وی با بیان اینکه دعوای استکبار امروز بر سر استقلال مردم این مملکت است، گفت: ملت ایران انقلاب کرد تا کشورهای چون امریکا برای این کشور تعیین تکلیف نکنند.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شهدا رفتند تا ملت در صحنه باشد و برای خود تصمیم بگیرد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که جامعه توسط اربابان اداره می شد کرامت انسانی شکسته شده بود و مردم هیچ گونه استقلال فکری و معنوی نداشتند.
آیت الله سیدحسن عاملی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تدابیر حکیمانه امام راحل زمینه برای رهایی افکار مردم از چنگال استکبار و احیای کرامت انسانی در جامعه فراهم شده است.
وی با اشاره به کوتاهی و ضعف حکام گذشته در حفظ کیان و مرزهای کشور گفت: در سالیان گذشته در هر بار تجاوز دشمنان گوشه ای از این خاک جدا شده بود اما دفاع جانانه رزمندگان از خاک وطن در هشت سال دفاع مقدس باعث شد حتی یک وجب از خاک وطن به دست دشمنان نیافتد.
حجت الاسلام عاملی با بیان عوامل موثر در سعادت انسان و جامعه گفت : ترقی یک جامعه با انفجار عواطف و احساسات پاک است .
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با مقایسه وضعیت جهان و کشورمان اظهار داشت: دنیا در زمان حاضر در نقطه تاریکی قرار گرفته و ابزار جهانی شدن ظلم فراهم شده است در حالی که ملت ما با اتکا به فرهنگ عاشورا به پا خواست و انقلاب ما با نقشه راه کربلا، غدیر و بعثت موفق شد در برابر ابرقدرت ها ایستادگی کند.
وی با بیان اینکه ما با انقلاب سال 57 به دنیا اعلام کردیم که خودمان بر خودمان تصمیم گیری می کنیم، خاطرنشان کرد: شهدای ما برای احیای عزت کشور، کرامت انسان و شعارهای گم شده بشریت به شهادت رسیدند .
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071 /7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.