به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مصائبی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با رسانه ها افزود: تعداد مساجد آذربایجان شرقی نیز در سال های نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکهزار باب بود که اکنون به بیش از هفت هزار باب افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مقایسه دستاوردهای اوقاف و امور خیریه در دوره بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی با قبل از آن قیاس مع الفارق است، اظهار داشت: بسیاری از روستاهای آذربایجان شرقی که قبل از انقلاب مسجد نداشتند، اکنون 2 تا سه باب مسجد دارند.
وی همچنین با اشاره به تلاش های انجام گرفته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اضافه کرد: سهم استان در این زمینه امسال 19 هزار نفر بود که تحقق یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این خطه در تثبیت موقوفات اعم از اخذ سند و آرای قضایی بین 150 تا 300 درصد عملکرد داشته است، گفت: بزرگ ترین رای ملی حوزه وقف برای موقوفات موسوم به قایم مقام فراهانی نیز امسال در استان ما صادر شد.
وی با اشاره به کمک سالانه 2 میلیارد تومانی این اداره کل به مساجد استان تشریح کرد: مساجد و حسینیه ها اعم از قدیمی و نوبنیاد به صورت ذاتی موقوفه محسوب می شوند و از کمک های ما برخوردارند.
وی با اشاره به ثبت 50 مورد موقفه جدید در آذربایجان شرقی در سال جاری یادآوری کرد: در تبریز 700 باب مسجد وجود دارد.

** اجرای 10 برنامه «چهلمی» برای 40 سالگی انقلاب
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین از برنامه این نهاد برای اجرای 10 عنوان برنامه با عنوان «چهلمی» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد برنامه از محل نیات واقفین در مجموع 500 میلیون تومان هزینه می کنیم.
حجت الاسلام مصائبی افزود: آزادسازی 40 زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان با همکاری ستاد دیه استان و با 100 میلیون تومان مشارکت مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.
وی از اعزام 40 زائر بار اولی به کربلای معلی، 40 دانشجوی دختر و همین تعداد دانشجوی پسر و نیز40 نفر طلبه و همین تعداد فعال قرآنی به مشهد مقدس به عنوان بخشی دیگر از برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نام برد.
وی توزیع کمک غذایی بین 40 خانواده محروم، 40 بسته فرهنگی بین دانش آموزان، تقدیر از 40 داور و داور قرآنی و مساعدت به 40 خانواده از طلاب را دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در چهل سالگی فجر انقلاب برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تشریح کرد: در دهه فجر امسال همچنین به 300 دانش آموز بی بضاعت، 100 دانشجوی بی بضاعت و پنج موسسه قرآنی کمک مالی و 12 مورد دفن اموات فقرا انجام می شود، ضمن اینکه در شهرستان های بناب و مراغه نیز به ترتیب 102 دانش آموز بی بضاعت و 70 نفر طلبه مساعدت مالی دریافت می کنند.
وی برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر را نیز استقرار 40 مبلغ بومی و اعزامی از قم در 40 مسجد، حسینه و امامزاده شاخص استان اعلام کرد.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال جاری هم نیات واقفان اجرایی شود، گفت: تا آخر امسال یک میلیارد تومان نیت واقف عملیاتی می شود و اینها غیر از اعتبارات دولتی است که پارسال یک میلیارد تومان اوراق قرضه بود که در حال اتمام است.
وی افزود: اعتبارات دولتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای امسال نیز 1.2 میلیارد تومان اوراق قرضه است که 200 میلیون تومان آن را دریافت کرده ایم.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.