رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: صنعتگران استان توانمند بوده و می‌توانند آذربایجان شرقی را از وضعیت کنونی خارج کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد وحدتی در «نشست رئیس مجلس با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسئولان آذربایجان شرقی»، اظهار کرد: باتوجه به سفر رئیس مجلس به استان، بنده به همراه تمامی مسئولان از ساعات اولیه صبح تا شب سرپا بوده و کار می‌کنیم و درمجموع می‌توان گفت، روش کار مجلس و دولت شبانه‌روزی است، با این حال علی‌رغم تلاش فراوان ما را متهم کنند.

وی اضافه کرد: چرا ما را متهم می‌کنند؟ مگر کار نکرده‌ایم؟ علت چه چیزی است؟ معتقدم باید از نقطه‌ای دیگر شروع کرد، چشم‌ها را شست و جور دیگری نگاه کرد. مشکل در روش کار ماست و ضرورت دارد روش کار را تغییر دهیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور فرد دانشگاهی در رأس مدیریت استان به معنای آوردن علم و دانشگاه در عرصه تولید است، خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان و سایر نمایندگان استان در کنار استاندار از نقاط قوت آذربایجان شرقی هستند.

وی خواستار واگذاری برخی از امور به کارآفرینان استان شد و گفت: با واگذاری امور به کارآفرینان شاهد ایجاد تغییرات عمده در روند توسعه‌ی استان خواهیم بود و می‌توانیم در این زمینه به عنوان پایلوت کشوری ایفای نقش کنیم.

وی بر ضرورت برقراری ارتباط میان پارک‌های علم و فناوری و صنعتگران تأکید کرد و افزود: پس از 40 سال، خودروسازان نمی‌توانند آینه‌ی خودرو را تولید کنند! اگر صنعت گران به پارک‌های علم و فناوری مراجعه کنند، مشکلاتی این چنینی رفع می‌شود.
 
«صمد حسن‌زاده» - رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با بیان اینکه کشورمان در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، گفت: حدود ۵۰ درصد بودجه سال ۹۸ بر اساس وصول مالیات نوشته شده است؛ این در حالیست که در کشورهای دیگر در شرایط سخت اقتصادی، واحد‌های تولیدی را یکی دو سال از پرداخت مالیات معاف می‌کنند تا بتوانند سر پا بمانند.
وی با انتقاد از شرایط سخت دریافت تسهیلات توسط واحد‌های تولیدی، بیان کرد: ضرورت دارد در ماه‌های پایانی سال، شرایط دریافت تسهیلات از بانک‌ها تسهیل شود تا مدیران واحدها شرمنده کارگران نشوند.
حسن‌زاده همچنین از نوع واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی انتقاد کرد و افزود: نحوه‌ی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی منجر به بلاتکلیفی واحد‌های واگذار شده می‌شود.
«شکور اکبرنژاد» - رییس شورای شهر تبریز نیز خواستار اصلاح قوانین برای مدیریت یکپارچه شهر توسط شهرداری و شورای شهر شد و گفت: دولت باید نقش تسهیل‌گری ایفا کند و با تقویت جایگاه شهرداری و شورا، خدمات‌دهی را به این مجموعه‌ها بسپارد.
وی با بیان اینکه شهرداری‌های کشور از وجود نیروهای مازاد رنج می‌برند، افزود: امروز عمده درآمد شهرداری‌ها از شهر فروشی، تخلفات ساختمانی و تغییرکاربری هاست، اما دیگر زمین و فرصتی برای شهر فروشی و تغییر کاربری نمانده است، از طرف دیگر دولت نیز در پرداخت سهم خود در مترو و دیگر بخش‌ها مشکل دارد که این موضوعات منجر به ایجاد ناهنجاری‌ها در مجموعه مدیریت شهری شده است.
اکبرنژاد، وجود حاشیه‌نشینی، ساخت‌وساز روی خط گسل، مصرف آب‌های زیر زمینی و ... را از دیگر مشکلات تبریز دانست و خواستار اصلاح قوانین توسط مجلس برای حل این معضلات شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.