به گزارش ایرنا، عادل اصغر پورروز سه شنبه در جلسه بررسی شیوه نامه آببران این شهرستان اظهار داشت: تشکل آببران از سال 86 با 33 شرکت تعاونی و حدود پنج هزار نفر عضو، فعالیت خود را در عجب شیر آغاز کرده و در صورت بازنگری در خدمات آن و تقویت بنیه مالی، می توان از ظرفیت های آن در توزیع بهتر آب و مدیریت صحیح مصرف آن در بخش کشاورزی استفاده کرد.
وی بر تابع بودن شرکت های تعاونی آببران به قوانین توزیع عادلانه آب تاکید کرد و افزود: شیوه نامه ای برای فعالیت ضابطه مند آب بران شهرستان با همکاری ادارات امور آب، جها دکشاورزی و اداره تعاون تنظیم و جهت اقدام لازم به این شرکت ها ابلاغ خواهد شد.
اصغرپور افزود: ادارات امور آب و تعاون باید ضمن نظارت لازم به فعالیت ها و اقدامات شرکت های تعاونی آببران، نسبت به تهیه و ارائه گزارش های دوره ای به دستگاه های ذیربط و انعکاس تخلفات احتمالی و پیگیری آن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منابع آبی موجود در شهرستان از جمله وظایف مهم دستگاه های حاکمیتی است، گفت: لازم است برای جبران کمبود آب مورد نیاز در فصل آبیاری و رفع دل نگرانی های مردم، از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.
در این جلسه شیوه نامه بهره برداری و نگهداری شبکه آبیاری قلعه چای با 34ماده در راستای افزایش بهره وری منابع آب شهرستان بررسی شد.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.