مسئول اداره فرهنگی - هنری سپاه و دبیرخانه این کنگره سراسری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره در سه بخش شامل هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری سپاه، هفتمین کنگره شعر سپاه و جشنواره فرهنگ یاران مداح سپاه برگزار می شود و در مجموع تعداد یکهزار و 301 اثر از 943 نفر پرسنل پاسدار مرد و زن سپاهی به دبیرخانه ارسال شده است.
سرهنگ علیرضا رجبی با بیان اینکه تعداد 10 محور برای ارسال آثار در این کنگره تعریف شده بود، گفت: هر نفر از شرکت کنندگان مجاز به ارسال تنها 2 اثر در هر یک از بخش های کاریکاتور، عکاسی، پوستر، شعر، تک خوانی سرود، جمع خوانی سرود و تواشیح که قالب تمام آنها اجراهای حماسی است، بود.
وی ادامه داد: در نهایت هیات داوران که خارج از مجموعه سپاه بودند، آثار منتخب را برگزیدند.
وی مجموع آثار منتخب کنگره سراسری فرهنگ هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را 45 اثر اعلام کرد که طی سه روز برگزاری کنگره ارایه و به روی صحنه می روند.
به گفته رجبی از مجموع آثار منتخب تعداد 17 اثر مربوط به سپاه آذربایجان شرقی است که 2 مورد از آنها در مراسم اختتامیه اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه در تبریز از اردیبهشت ماه امسال ایجاد و از مرداد ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: بدون تردید این رویداد مهم فرهنگی و هنری یکی از ماندگارترین و مهمترین اتفاقات مجموعه سپاه پاسداران است که با توجه به کیفیت آثار ارسالی برای سال های آینده نیز نتایج و دستاوردهای عظیمی خواهد داشت.
رجبی، حضور 27 خواهر پاسدار با 58 اثر در بخش های مختلف را از جمله مزیت ها و نکات قابل توجه کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه بیان و یادآوری کرد: چهره هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه برگزاری کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه یکی از رویدادهای مهم و بزرگ فرهنگی سالجاری در تبریز است، گفت: برپایی این کنگره در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» در حقیقت نمایش ظرفیت های فرهنگی و هنری مجموعه سپاه است.
حجت الاسلام حسن کاملی فرد، جامه عمل پوشاندن به منویات رهبری، هم افزایی شاعران و مداحان و تجمیع و بهره برداری از نیروهای برجسته هنری و فرهنگی را از اهداف اصلی برگزاری کنگره فرهگ و هنر سپاه بیان کرد و ادامه داد: در این کنگره علاوه بر شرکت کنندگان داخلی، تعداد 30 نفر از کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و عراق نیز حضور خواهند داشت.
وی زمان برگزاری آیین افتتاحیه کنگره و جشنواره شعر و مداحان و نیز جشنواره فرهنگی و هنری سپاه را 10 و 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات پارک شمیم پایداری اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه کنگره نیز روز جمعه 12 بهمن ماه در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز از ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.