به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در کمیته مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان افزود: شهرداری و نظام مهندسی باید در این زمینه نظارت کافی داشته باشند.
وی همچنین از ادارات شهرستان خواست تا نسبت به مناسب سازی ورودی و معابر ادارات خود برای معلولان اقدامات لازم را انجام دهند.
امینیان همچنین خواستار رعایت استاندارد در این زمینه شد و گفت: متاسفانه برخی ادارات و بانک ها به صورت خودسرانه و بدون نظارت کمیته فنی و نظام مهندسی اقدام به مناسب سازی محیط برای معلولان می کنند که کارایی لازم را ندارد.
وی مناسب سازی شهری برای معلولان را در هشترود کافی ندانست و گفت: با توجه به معیارهای شهر سالم، باید تلاش کنیم تا معلولان در سطح شهر با آسایش و امنیت بیشتری رفت و آمد کنند.
امینیان افزود: مناسب سازی فضا های عمومی یک پیشنهاد نیست بلکه یک الزام قانونی است و با توجه به اینکه شاخص سالمندی در هشترود بالای 45 است لذا باید اماکن‌ عمومی شهر متناسب با نیازهای معلولان و سالمندان طراحی و اجرا شود.
**
مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هشترود راه اندازی می ‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هشترود با اعلام این خبر گفت: دومین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی دهه فجر امسال با 100 میلیون تومان هزینه کرد در این شهرستان را ه ‌اندازی خواهد ش.
علی بینش افزود: در این مرکز علاوه بر امکانات موجود در بخش عادی کانون، امکانات خاصی نیز برای کودکان و نوجوانانی که آسیب بینایی، شنوایی یا جسمی حرکتی دارند در نظر گرفته شده تا این افراد در کنار سایر همسالان خود از فعالیت مناسب ‌سازی شده فرهنگی، هنری و ادبی کانون استفاده کنند.
وی اظهار داشت: یافته ‌های علمی بیانگر این اصل است که آموزش‌ پذیری افراد در سن کودکی اتفاق می ‌افتد و شخصیت افراد در این سن شکل می ‌گیرد از این رو توانمند سازی و پرورش فکری و مهارتی کودکان و نوجوانان در نهادهای آموزشی نظیر کانون ‌های پرورش فکری، باید در اولویت برنامه‌ ها قرار گیرد.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.