به گزارش ایرنا اکبر فتحی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضع اجرایی طرح آب های مرزی در دشت یکانات شهرستان مرند افزود: 420 هکتار از اراضی یاد شده به مرحله پایانی در بهره مندی از آب های مرزی رسیده و بقیه عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه آب های مرزی در دشت یکانات شهرستان مرند در این مقطع زمانی و با توجه به تنگناهای مالی و اعتباری دولت تدبیر و امید از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و در دست اجرا است.
وی گفت: انتظار بر این است که عملیات اجرایی با سرعت بیشتری ادامه یابد تا اهالی منطقه بتوانند کشت مورد نظر خود را در زمان مناسب انجام دهند و مشکل خاصی در این راستا بوجود نیامده و پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.
فتحی با اشاره به موضوع نظام های بهره برداری طرح آب های مرزی در منطقه، ادامه داد: بهره برداری از این پروژه نقش موثری برای رشد اقتصاد کشاورزی منطقه ایفا می کند.
وی گفت: هدف از اجرای پروژه آب های مرزی، بهره برداری بهینه و احسن از این طرح و تبدیل اراضی دیم به آبی است و بر این اساس نظام های بهره برداری پروژه مذکور در منطقه دشت یکانات همزمان با اجرای آن بخوبی تعیین و با تشکیل شرکت تعاونی تولید نظام بهره برداری آن مشخص شده است.
فتحی افزود: طرح و پیگیری مواردی مانند بازرگانی محصولات کشاورزی، مراحل فرآوری و بسته بندی محصولات از اهمیت بیشتری نسبت به وجود و ایجاد خود تعاونی تولید برخوردار بوده و باید به عنوان یک تعاونی پویا و فعال در این مسیر گام برداشته و برای تولیدات باغی و زراعی خود بازاریابی کنیم.
وی اجرای فاز دوم طرح آب های مرزی در حاشیه رودخانه ارس تا شهرستان خداآفرین علاوه بر اجرای آن در پنج هزار و 700 هکتار از اراضی دشت یکانات را جزو برنامه های در دست اجرای وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به موضوع تامین و ساخت جاده های بین مزارع و اهمیت آن گفت: ساخت و دسترسی به جاده های بین مزارع جزو طرح های اجرایی جهادکشاورزی استان است.
به گزارش ایرنا، سالانه 7.2 میلیارد مترمکعب آب‌ از راه رودخانه‌های مرزی از جمله ارس از کشور خارج می‌ شود که به همت دولت اهتمام ویژه در اجرای طرح های مربوط به آب های مرزی از حدود سه سال قبل در آذربایجان شرقی آغاز شده است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.