به گزارش ایرنا، امیرحسین بهداد روز یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان بناب اظهار داشت: موضوع قاچاق دام از راه مرزهای استان آذربایجان شرقی منتفی بوده و نیروهای نظامی و انتظامی با حساسیت ویژه ای به موضع قاچاق دام دقت نظر دارند و به محض مشاهده این قبیل موارد، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان ها گزارش می کنند.
وی با اشاره به وظایف حاکمیتی دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام، طیور، آبزیان و بیماری های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: کنترل بیماری های دام و طیور در سامانه ای به نام سامانه یکپارچه قرنطینه انجام می شود و از این رو تمام دام هایی که از استان مبدا به استان های دیگر منتقل می شوند، باید شرایط لازم، از جمله مجوز بهداشتی حمل را داشته باشند تا در هنگام جابجایی دام ها از یک استان به استان دیگر از سلامت آنها اطمینان کامل حاصل شود.
بهداد با اشاره به بهره گیری دامپزشکی از سامانه یکپارچه قرنطینه دام استان ادامه داد: در این سامانه، 2 محل مبداء و مقصد وجود دارد که در شهرستان مبداء مجوز حمل دام را در سامانه ثبت و در شهرستان مقصد اجازه تخلیه دام ثبت می شود و بر این اساس احتمال انتقال دام به محل دیگر به صفر می رسد و در صورت تخلیه نکردن در شهرستان مقصد، به طور دقیق قابل رهگیری و پیگیری است.
رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز با تقدیر از خدمات دامپزشکی شهرستان در موضوع نظارت بر مراکز عرضه و تولید فرآورده های خام دامی؛ افزود: در شهرستان بناب به علت وجود برند 'کباب بناب' نظارت های دامپزشکی از اهمیت فراوانی برخوردار است و تلاش برای حفظ سلامت مصرف کنندگان و سلامت جامعه الزامی است.
وی همچنین گفت: عملکرد عده ای سودجو که به خاطر منافع و درآمد شخصی اقدام به خروج سرمایه ملی از کشور می کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با این افراد به طور جدی برخورد شود.
سرهنگ سهراب شفقی فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز با اشاره به مشاهده برخی نقل و انتقالات خارج از ضوابط و قوانین دام در این شهرستان بیان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با مصادیق مجرمانه از جمله قاچاق دام برخوردهای قانونی خواهد داشت و متخلفان باید بدانند که این اقدامات در نهایت به ضرر آنها خواهد بود و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به قاچاق دام از شهرستان با آن برخورد قاطع خواهد داشت.
به گزارش ایرنا حدود 4 میلیون راس دام سبک و سنگین در آذربایجان شرقی نگهداری می شود.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.