استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسکن از اهمیت بالای برخوردار است چرا که مسکن هیچ جایگزینی ندارد و اگر در حوزه مسکن کار نشود دچار معضلاتی مثل حاشیه نشینی خواهیم شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی، تاکید کرد: لازم است در برگزاری مستمر جلسات این شورا تلاش شود؛ چرا که تحول و رکود اقتصادی کشور تا حد قابل توجهی وابسته به بخش مسکن است.
پور محمدی گفت: بر اساس قانون اساسی، ساخت مسکن وظیفه دولت است که در این مورد باید توجه ویژه ای به اقشار کم درآمد جامعه شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر کاستی های زیادی داشت، گفت: این کاستی ها باعث شده که مشکلات گذشته امروز خود را نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: برای تکمیل پروژه های باقی مانده نیاز به حمایت و تلاش بیش از پیش نهاد های ذیربط داریم تا بتوانیم واحدهای مسکن مهر را به موقع تحویل مردم بدهیم.
پورمحمدی با تاکید بر اینکه در هر بخشی باید سیاست های صحیح اتخاذ شود تا دچار چالش های بعدی نشویم، افزود: در بخش مسکن هم باید بدانیم که اگر راه درستی نرویم باید در آینده منتظر معضلاتی مثل حاشیه نشینی باشیم و برای آن چاره اندیشی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست با بیان اینکه یک میلیون و 740 هزار مسکن مهر در سطح کشور تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد یک میلیون 100 هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل داده شده است.
احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: . به طور متوسط سالانه بیش از 200 هزار واحد با وجود تنگناهای موجود و مشکلات عدیده به متقاضیان تحویل داده ایم.
وی با اشاره به شایعات و حواشی ایجاد شده مبنی بر این که دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را رها کرده است، افزود: عملکرد دولت نشان می دهد که تلاش های زیادی در این زمینه شده و به موفقیت رسیده ایم و در تلاش هستیم تا پایان سال 1398 پرونده مسکن مهر را ببندیم.
وی با بیان اینکه برای مساکن مهر 500 باب مدرسه با 25 هزار کلاس درس نیاز است، بیان کرد: احداث 500 مدرسه را با منابع خودمان شروع کردیم ولی منابع ما محدود است و فقط می توانیم زمین در اختیار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار دهیم که از این طریق بخشی از نیاز ها را برطرف می‌کنیم.
وی در مورد محوطه سازی و آماده سازی مساکن مهر گفت: چون با تکمیل واحدها قیمت تمام شده مسکن به طور سرسام آوری افزایش یافته و در نتیجه از عهده مردم خارج بود، به همین جهت لایحه بودجه‌ای را به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر کرده ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک ٥٠ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به مسکن مهر، اظهار کرد: ٢٥ میلیارد تومان از این مبلغ را به شهرهای جدید دادیم و ٢٥ میلیارد بقیه را نیز به استان ها اختصاص دادیم.
وی در مورد 57 هزار مسکن فاقد متقاضی گفت: با بهزیستی و کمیته امداد صورت جلسه کرده ایم تا تعدادی از واحدها را به آن ها واگذار کرده و مابقی را از طرح مسکن مهر خارج کرده و تبدیل به طرح های تازه کنیم، یا در قالب مشارکت واگذار نماییم یا خودمان تکمیل کرده و یا زمینش را به طور قطعی به فروش رسانیم.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.