فرماندار شهرستان پارس آباد مغان جزئیات قطع درختان حاشیه رود ارس را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی علایی با اعلام اینکه مخالف صددرصدی قطع درختان هستم، اظهار کرد: در مدتی که مسئولیت‌فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان را برعهده گرفته‌ام بیش از دو مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های حاشیه رود ارس بوقوع پیوسته است، که مسبب اصلی آن درختانی است که پوکیده و پوسیده شده و با کوچکترین جرقه، آتش‌سوزی گسترده‌ای صورت می‌گیرد. 
 
علایی افزود: با هماهنگی و نشست‌های صورت گرفته با حضور کارشناسان این حوزه تصمیم بر این شد، درختانی که خشک‌ شده و برای جنگل تهدید ایجاد می‌کنند، توسط پیمانکار جمع آوری و پس از آن واکاری صورت گیرد.
 
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد مغان نیز با تکذیب هرگونه قطع غیرقانونی درختان در شهرستان، تصریح کرد: نظر به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های حاشیه رود ارس و جهت پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی آتی و ایجاد فضا مناسب برای جنگل‌کاری‌ها اقدام به جمع‌آوری چوب آلات خشکیده، افتاده و پوسیده از جنگل می‌ کنیم.
 
 وی بیان کرد: قطع درختان با نظارت کامل کارشناسان انجام می‌گیرد و از هرگونه قطع درختان سرپا و سالم جلوگیری می‌شود.
 
گفتنی است، در روزهای اخیرا دادستان مرکز استان اردبیل در راستای جلوگیری و پیشگیری از قاچاق چوب‌آلات در سطح استان از تشدید برخورد با متخلفان در این حوزه سخن گفته و از دستور صادره به دادستان‌های شهرستان‌های استان به‌منظور پیشگیری از قاچاق چوب آلات و برخورد قاطع و جدی با متخلفان و سودجویان خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.