به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معضل اعتیاد، علت‌های پیچیده‌ای دارد و راه‌حل‌های آن هم باید چندوجهی باشد، افزود: باید از راهکارهای علمی و تجربه‌شده کشورهای دیگر و نظرات نخبگان دانشگاهی و روان‌شناسان در راستای حل این معضل استفاده شود.
وی با بیان اینکه معضل اعتیاد، هم علت و هم معلول برخی آسیب‌های اجتماعی است، افزود: اعتیاد یک مسأله ساده نیست که بتوان در یک روند خطی آن را بررسی کرد و علت‌های پیچیده‌ای دارد؛ بنابراین راه‌حل‌های آن هم باید چندوجهی باشد.
پورمحمدی، بر لزوم تشکیل اتاق فکر نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: اکنون یک شناخت دقیق نسبت به مساله اعتیاد ایجاد شده است و باید از روش‌های علمی و تجربه‌شده موفق در این عرصه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب کلان است، اما در محیط‌های مختلف می‌تواند راه‌حل‌های متفاوت داشته باشد، گفت: اگر بتوانیم یک محیط کوچک را به کار گرفته و همه تدابیر سالم‌سازی را اجرا کنیم، می‌توانیم از این تجربه موفق در سطح وسیع‌تری استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش مطالعاتی منطقه 'ترلان دره‌سی' تبریز از نظر معضلات اجتماعی، یادآوری کرد: بافت این منطقه به نحوی است که زمینه بزه را فراهم می‌کند؛ بنابراین سامان‌دهی این منطقه فارغ از مسأله اعتیاد و معضلات اجتماعی، باید جزو اولویت‌های شهرداری باشد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع نیروی انتظامی با هرگونه توزیع و خرید و فروش مواد مخدر، گفت: البته اقدامات پلیسی در این زمینه کافی نیست و اگر نتوانیم زمینه بازگشت معتادان به دامن جامعه را فراهم کنیم، این اقدامات موثر نخواهد بود.
بهروز مهدوی ،‌دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه 130 محله پرخطر در استان وجود دارد، گفت: ضروری است ‌در هر شهرستان یک محله پرخطر شناسایی و برای احصاء مشکلات آن تلاش کنیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.