به گزارش ایرنا، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اظهار داشت: در
گذشته کمتر از 25 درصد تسهیلات پرداخت شده در شهرستان سرمایه گذاری می شود که با رصد و نظارت دقیق، تسهیلات پرداخت شده تا ریال آخر در شهرستان سرمایه گذاری می شود.
وی به راه‌ اندازی واحد فرآوری معدن سنگ مرمر کریم‌ آباد هشترود اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این واحد برای 70 نفر به صورت مسقیم و 150 نفر به صورت غیرمسقیم ایجاد اشتغال می شود.
وی از رفع مشکل تامین آب این معدن خبر داد و گفت: در این معدن علاوه بر تولید سنگ مرمر ساخت صنایع دستی از ضایعات سنگ مرمر نیز انجام می شود.
فرماندار هشترود همچنین به بانک ها هشدار داد تا از سرگردان کردن مردم و متقاضیان تسهیلات در پیچ و خم های اداری خودداری کرده و در توسعه شهرستان مشارکت کنند.
معاون اداری پشتیبانی مدیریت شعب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت و توان بالای اقتصادی از جمله استان های پیشرو در حوزه های مختلف اقتصادی است.
بهنام فرجامی نژاد به تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک توسعه تعاون شعبه هشترود اشاره کرد و افزود: این بانک در حال حاضر 8.5 میلیارد تومان به بخش های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده است.
وی گفت: این بانک توسعه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز 140 درصد بودجه اعلام شده اقدام کرده است.
**
فرماندار هشترود خواستار آسفالت و لکه گیری جاده های روستایی شد
امین امینیان همچنین در جلسه خدمات سفر این شهرستان افزود: متاسفانه وضعیت جاده هشترود - مراغه حدفاصل شهر نظرکهریزی به مراغه نامناسب بوده و غیرقابل تردد است.
وی همچنین به بازدید 19 هزار نفر از قلعه باستانی ضحاک این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساماندهی مسیر دسترسی به این قلعه و ایجاد امکانات رفاهی به افزایش بازدید ها از این مکان تاریخی خواهد انجامید.
وی گفت: طرح ساماندهی این منطقه با 300 میلیون تومان اعتبار و احداث پیاده رو با سنگ لاشه محلی به مساحت ١٨٠٠ متر مربع، دیوار حایل برای جلو گیری از ریزش خاک و رسوبات به مسیر پیاده رو به طول ٢٠٠ متر به عرض ٢ متر و پله عابر پیاده در مسیرهای با شیب تند به طول ١٠٠ متر در عرض 2.5 متر از سوی میراث فرهنگی استان انجام می شود.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.