مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز از طلب 27 میلیارد و 400 میلیون تومانی شهرداری تبریز از قبال اجرای سیاست بازآفرینی استانی دولت خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین‌زاده گفت: دولت بابت اجرای سیاست بازآفرینی شهری مصوب شورای بازآفرینی استان‌ها و ابلاغی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و شهرسازی، به شهرداری تبریز بدهکار است و تا کنون مبلغی دریافت نکرده‌ایم.
وی اظهار کرد: بافت فرسوده و حاشیه‌نشین شهر تبریز مشمول اعمال تخفیف‌های تشویقی دولت برای صدور پروانه‌های ساختمانی است و شهرداری نیز با اجرای این طرح، شهروندان را برای احداث چهار طبقه با احتساب پارکینگ (یک پیلوت و سه طبقه مسکونی) معاف کرده است.
حسین‌زاده یادآور شد: طبق این مصوبه، مقرر شد دولت هزینه این پروانه‌های ساختمانی پرداخت کند، ولی تا کنون ریالی پرداخت نکرده است.
وی تصریح کرد: طرح باز آفرینی شهری دولت با هدف احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین شهر های کشور در حال اجراست و تمامی شهرداری های شهرها بزرگ و کوچک کشور مجری این طرح هستند.
حسین‌زاده صدور پروانه‌های ساختمانی را یکی از منابع درآمدی شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: تحقق درآمد شهرداری تبریز در این بافت ها منوط به بازپرداخت هزینه پروانه های صادر شده از طرف دولت است.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: اجرای این طرح دولتی مزایایی هم دارد و شهرداری تبریز با صدور پروانه ساخت واحد های تجاری و هتل با تخفیف 90 درصدی، دست سرمایه گذاران برای احیای بلوک های مرکزی شهری مانند (میار میار)، در بافت فرسوده تبریز را باز گذاشته است.
حسین‌زاده  ادامه داد: در سایر بلوک‌های بافت فرسوده تبریز نیز با تخفیف 60 درصدی برای شهروندان اقدام به صدور پروانه می کنیم و شهروندان می توانند از این سیاست تشویقی بهره مند شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.