سردار فتح اله جعفری در اجلاسیه هنر و رسانه کنگره شهید حسن باقری افشردی، با اشاره به ویژگی های شخصیتی و نبردی این شهید، بیان کرد: شهید باقری تکیه بر ایمان را برتر و کاراتر از امکانات و تجهیزات می دانست و بر همین اساس نیروی مردمی را پای کار آورد و توانست موفقیت های چشمگیری را به دست آورد.
وی با اشاره به وجود بیش از ١٠هزار شهید آذربایجان شرقی، گفت: تک تک این شهدا خط شکن بودند و هر یک در جای خود تا پای شهادت ایستادند و از کشور و اسلام و انقلاب دفاع کردند.
وی وجود هر یک از شهدا را مهم ترین منبع برای شناخت فرهنگ دفاع مقدس و پرداخت به سیره آن ها در قالب هنر عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز تاسی به فرهنگ شهادت و سیره شهدا را اضطرار امروز جامعه عنوان کرد
محمد محمدپور افزود: اگر دیروز تاسی به فرهنگ شهدا که برگرفته از فرهنگ عاشوراست تکلیف و ضرورت بود امروز به واسطه شرایط متفاوت کشور و منطقه اضطرار جامعه است.
وی با اشاره به آسیب های مختلف و متنوع جامعه، تاسی به فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را راهکار مواجهه با این آسیب ها دانست.
محمدپور اظهارداشت: دشمن با همه امکانات تلاش دارد با تزریق ناامیدی ملت ما را از پای درآورد بنابراین رزمندگان و سیره آن ها بهترین سرمشق برای ایستادگی است چراکه رزمندگان با کمی سن و پایمردی خود در بدترین شرایط ایستادند و این نکته مهم ضرورت و اضطرار امروز برای بسیاری از حل مسائل است.
وی در ادامه خطاب به اهالی هنر و رسانه بیان کرد: دفاع مقدس، سیره شهدا، خاطرات و حماسه های آن ها گنجینه عظیمی برای خلق آثار است و هنر برای داشتن محتوای غنی، اثرگذاری و تعیین کننده بودن خود در جامعه نیازمند این منبع عظیم است.
غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری در روستای افشرد از توابع بخش خواجه شهرستان هریس از استان آذربایجان شرقی و به قولی هم در تهران چشم به دنیا گشود.
وی به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفّقیّت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت.
وی در هنگام کشته شدن، سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.
کنگره ملی سرلشکر شهید حسن باقری، ۹ بهمن در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.