شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز برای گسترش فرهنگ شهروندی آمادگی کامل برای همکاری با برنامه سمن‌های محیط زیستی را دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در دیدار با اعضای جدید شورای هماهنگی شبکه تشکل های زیست محیطی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز در تمام زمینه‌ها همیشه یک سر و گردن از بقیه شهرها بالاتر است، گفت: امروز با همراهی مردم و مسئولان در سطح شهر نه معتاد متجاهر داریم نه گدا و این اتفاقی است که نه تنها در ایران بلکه در میان شهرهای توسعه یافته جهان بی نظیر است.
او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در خصوص مشارکت مردمی نیازمند هدایت و برنامه ریزی است، اظهار کرد: همه باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا برای اولین بار مشارکت مردم در مدیریت شهری نهادینه شود.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه بدون همراهی و حضور مردم به تمام اهداف پروژه ها و طرح ها نخواهیم رسید، گفت: باید از صحبت ها و انتقادهایی که همه از آن مطلع هستیم فاصله گرفته و وارد فضای عملیاتی شویم و برای حل مشکلات برنامه ارائه دهیم.
شهین باهر با اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح های سمن های زیست محیطی، خاطرنشان کرد: بر اساس درخواست اعضای شورای هماهنگی، شهرداری تبریز تلاش دارد یک دفتر در اختیار سمن ها قرار داده تا بتوانند با هماهنگی بیشتر برنامه ریزی های لازم را در آن محل انجام دهند.
او با اشاره به وجود 55 تشکل محیط زیستی در تبریز گفت: اگر هر تشکل در طول سال شش برنامه داشته باشد یعنی برای هر روز سال یک برنامه خواهیم داشت.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات زیست محیطی شهرداری در یکسال گذشته اشاره کرد و  گفت: شهرداری تلاش دارد انسان محوری را در شهر نهادینه کند ولی به دلیل مقاومت هایی که در برابر شهرداری وجود دارد این پروژه تاکنون اجرا نشده است.
شهردار تبریز در ادامه به موضوع محلول پاشی در شهر اشاره کرد و اظهار کرد: در سال های گذشته تلاش شده تا با کمترین هزینه کارها را پیش ببرند ولی به عواقب آن توجه نشده، امروز با محلول پاشی که هزینه بالاتری دارد ما سعی می کنیم محیط زیست را حفظ کنیم.
او با بیان اینکه انتظار داریم اقدامات مثبت ما از طرف سمن ها مورد حمایت قرار گیرد گفت: باید برای تغییر الگوهای رفتاری شهروندان برنامه ریزی و تلاش کنیم و این کار تنها با حضور گروه های مردم نهاد قابل احرا است.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه که با حضور سعید نیکوخصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد اعضای شورای هماهنگی به بیان نظرات خود پرداختند.
اهمیت دادن به موضوع فضای سبز، استفاده بهینه از منابع آبی، حمایت از سمن ها با تامین محل دفتر این شورا و سمن ها، تقدیر از شهردار تبریز برای حضور در کمپین سه شنبه های بدون خودرو از مهمترین نظرات و درخواست های اعضای این شورا بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.