به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست با فعالان حوزه گردشگری استان، اظهار داشت: بخش گردشگری از بابت ارزش افزوده و معرفی فرهنگ‌ ها و ملت ‌ها از مهم‌ ترین بخش‌ ها در دنیای امروز به شمار می ‌رود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و جاذبه‌ های طبیعی و فرهنگی این استان که در سطح کشور کم‌ نظیر است، گفت: با این حال، فاصله وضع موجود با وضع مورد انتظار بسیار زیاد است و نیاز داریم که مشکلات این بخش را به‌ صورت ریشه‌ ای بررسی و حل و فصل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی شرایط سیاسی و روابط بین‌الملل را یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: البته این موضوع برای همه استان‌ ها وجود دارد و ما باید به دنبال مسائلی باشیم که با اختیارات و امکانات استانی قابل حل است.
پورمحمدی اضافه کرد: معرفی جاذبه ‌های گردشگری استان، تکمیل زیرساخت‌ ها، ایجاد امکانات رفاهی و اهتمام آژانس ‌های مسافرتی در تبادل گردشگر از جمله کارهایی است که باید در این بخش انجام شود.
وی ادامه داد: اگر گردشگرانی که به استان می ‌آیند با رضایت خاطر استان را ترک کنند مطمئناً می ‌توانیم گردشگران بیشتری را جذب کنیم که این امر نیازمند کارهای فرهنگی و ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بخش گردشگری یکی از هسته ‌های کلیدی توسعه استان است، افزود: توسعه بخش گردشگری فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت ‌های شغلی برای جوانان جویای کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست کمرنگ بودن فرهنگ گردشگرپذیری و نوع برخورد با گردشگران، شفاف نبودن راهبردهای حوزه گردشگری، نحوه مواجهه با فعالیت‌ های فرهنگی و هنری و تمرکز امکانات رفاهی و اقامتی در مرکز استان را از جمله موانع استفاده بهینه از ظرفیت‌ های گردشگری استان عنوان کرد.
جواد رحمتی گفت: سازمان میراث فرهنگی اگرچه متولی حوزه گردشگری است اما وظایف متعددی دارد و سایر دستگاه‌ ها نیز باید در ساماندهی این بخش مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای معرفی قابلیت ‌های گردشگری استان باید سرمایه‌گذاری شود، افزود: در بحث تبریز 2018،‌ شهرداری تبریز نقش اصلی را داشت و انتظار این است که به همان میزان که برای ورزش هزینه می‌ کند در حوزه گردشگری نیز سرمایه‌گذاری کند.
رحمتی خواستار مشارکت جدی بخش خصوصی در بخش گردشگری شد و گفت: باید مردم را نیز به این باور برسانیم که توسعه بخش گردشگری به نفع جامعه است.
3077/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.