به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدیران مدارس مروج سلامت مراغه افزود: همکاری با دستگاه هایی که نگاه علمی و منطقی دارند، منجر به موفقیت در اجرای اهداف متعالی آنها به ویژه در بخش بهداشت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در رویکرد علمی همه سازمان ها باید همگرا باشند ادامه داد: امروزه هیچ مرزی بین دستگاه ها و سازمان ها نبوده و تبادل نظر و همکاری، بهترین فرصت برای پیشبرد طرح های کلان است.
اسلامی توجه به حوزه سلامت دانش آموزان را اولویت مهم کاری آموزش و پرورش عنوان کرد و اضافه کرد: هرچه قدر ضریب سلامت در جامعه به ویژه در مدراس بیشتر باشد، همان میزان نیز از پیامدهای مثبت و سازنده آن بهره مند خواهیم شد.
معاون بهداشتی دانشکده دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمامی رفتارهای بهداشتی در مدارس نهادینه می شود گفت: مدارس بهترین مکان برای پیاده سازی اهداف ارتقای بهداشت و سلامت در جامعه است.
علی سلیمانی افزود: در اجرای برنامه مروج سلامت، همکاری آموزش و پرورش با این دانشکده علوم پزشکی مناسب بوده و زمینه ساز تحقق اهداف این طرح در زمینه بهداشت دانش آموزان و خانواده ها شده است.
وی در ادامه بیماری های غیرواگیر را مهترین چالش حوزه سلامت و بهداشت دانست و گفت: بیماری های قلبی، دیابت و غدد از جمله بیماری های غیرواگیر بوده که مصرف سیگار، قلیان، کم تحرکی و چاقی مهم ترین عوامل ایجاد کننده آنها هستند.
وی با اشاره به غربالگری های انجام شده بهداشتی در مدارس اضافه کرد: هم اکنون 29درصد از دانش آموزان چاق هستند که این ناشی از کم تحرکی و تغذیه ناسالم آنان بوده که باید این امر مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مدیران 67 مدرسه مروج سلامت مراغه تجلیل شد.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.