حمید قاسمی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز اکنون شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 113 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وارونگی دما و پایداری جوی در روزهای آینده کیفیت هوای تبریز می تواند در وضع ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.
قاسمی گفت: از ابتدای سال جاری تا دی ماه امسال شهروندان تبریزی 103 روز پاک، 181 روز سالم ، 17 روز ناسالم برای گروه های حساس، 3 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم را سپری کردند.
وی اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش 8 روز پاک و 39 روز سالم و کاهش 11 روز ناسالم برای گروه های حساس و هشت روز ناسالم برای تمامی گروه هاست.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خود داری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی شرایط پایدار جوی و افزایش نسبی دما در سه روز آینده در استان را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضع اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
/3071/6120/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.