محمدرضا پورمحمدی چهارشنبه شب در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان، با اشاره به عمق فقر در برخی مناطق استان، افزود: وجود فقر در جامعه دردناک است و باید بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی چاره اندیشی اساسی در این زمینه شود.
وی با تاکید بر لزوم فقرزدایی در جامعه، اظهار داشت: باید موضوع فقر ریشه یابی شده و بر توانمند سازی محرومان اهتمام جدی داشت.
پورمحمدی با بیان اینکه امروز مشکل اصلی کشور مسایل اقتصادی است، بیان کرد: باید کارهای خیر را به سمت خوداشتغالی مددجویان سوق داد و آنها را توانمند و خودکفا کرد.
وی ادامه داد: تا زمانی که از نزدیک در منازل محرومان حضور پیدا نکنیم، عمق فقر را درک نخواهیم کرد که البته کمیته امداد تلاش های زیادی در خصوص فقرزدایی انجام داده که قابل تقدیر است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: جنس فقر تغییر یافته و کمیته امداد نیز خدمات خود را متناسب با روز کرده است. محمد کلامی اعتلای فرهنگی خانوارهای تحت حمایت و اشتغال زایی را مهمترین رویکرد کمیته امداد عنوان کرد و افزود: حوزه اشتغال و فرهنگ دو بال اساسی نهاد کمیته امداد هستند.
کلامی ادامه داد: تنوع شغل های ایجاد شده برای مددجویان را از 48 نوع شغل به 75 مورد افزایش دادیم و بنا بر گزارش کارگروه اشتغال استان، دستگاه برتر استان در زمینه اشتغال زایی هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جنس فقر بیشتر زنانه است، طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی، دوره های آموزش نسخه خوانی، پرستاری از سالمندان را برای بانوان مددجو در جهت اشتغال آنها برگزار کرده ایم.
کلامی افزود: مشاغل دیگری همچون راه اندازی پنل های خورشیدی، پرورش شتر، کاشت زعفران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و توجه بر مشاغل دانش بنیان از دیگر رویکردهای کمیته امداد استان در ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان است.
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.