مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: ۵۷درصد زباله های تبریز تر و ۴۳ درصد آن خشک است و روزانه حداقل ۱۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می شود که باید دفن شوند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا اصغری با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم»  درمورد سفر اخیر خود و تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز به خارج از کشور اعلام کرد: در این سفر چهار جلسه چهار ساعته برای تنظیم یک فراخوان بین المللی برگزار شد و به دنبال آن هستیم تا در تبریز پروژه تولید برق از پسماند شهری را محقق کنیم. این اقدام مصوبه وزارت کشور است که بر اساس آن هفت کلان شهر کشور ملزم به اجرای این پروژه هستند.
وی یادآور شد: اینکه تبریز شهر تمیزی است، یک افتخار است اما اکنون باید به دنبال کارها و فعالیت ها و افتخارات جدید باشیم. ۱۳عضو شورا، شهردار و همه تلاش می کنیم تا به یک قرارداد مهم برسیم که حداقل 290 میلیون دلار ارزش دارد که به روش سرمایه گذاری BOT انجام خواهد شد.
اصغری همچنین از تعیین محلی برای دفن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در تبریز برای نخستین بار در کشور خبر داد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه درباره کاهش باکس‌های تفکیک از مبدا در سطح شهر تبریز، اظهار کرد: بخاطر برخی مشکلات مدتی باکس های زباله جمع آوری شده بود اما اکنون پس از هماهنگی های صورت گرفته در هیئت مدیره سازمان، تعبیه باکس ها را در سطح شهر از سر گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه در حدود دو ماه گذشته باکس‌هایی در ولیعصر، شهرک ارم و شهرک اندیشه تعبیه شده است، بیان کرد: تا پایان خرداد سال ۹۸ نیز شرکتی که تعبیه باکس ها را بر عهده دارد، تمام سطح شهر را پوشش خواهد داد.
اصغری همچنین با تشریح برنامه ریزی های صورت گرفته برای تفکیک زباله در منازل، گفت: در تمام شهرهای جهان، مدیریت پسماند با شاخص هایی شناخته می شود و قرار نیست تفکیک از مبدا، تولید کمپوست و تولید انرژی با زباله مانع و مداخله گر یکدیگر باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود درمورد جان باختن چند تن از پاکبانان تبریزی، ضمن ابراز تاسف از تکرار چنین حوادثی تصریح کرد: اخیرا یکی از شهروندان که کیسه زباله اش را روی صندوق عقب ماشین خود گذاشته بود، به دنبال افتادن آن کیسه زباله به زمین، یکی از پاکبانان حین جمع آوری زباله‌های پخش شده بر روی کف خیابان، متاسفانه بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه پژوهش‌ها و تحقیقاتی در این زمینه برای جلوگیری از اتفاقات مشابه انجام می‌گیرد، گفت: از شهروندان خواهش می‌کنیم که زباله‌هایشان را به جای گذاشتن روی صندوق عقب خودروهایشان، آن را تا باکس زباله با خود حمل کنند یا حداقل در داخل ماشین قرار دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
اصغری همچنین از تعیین محلی برای دفن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در تبریز برای نخستین بار در کشور خبر داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.