شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: خانه‌های تملک شده، مخروبه و متروکه در مناطق حاشیه نشین نیایش تخریب و آواربرداری شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول وظیفه شناس در حاشیه آغاز عملیات تخریب و آواربرداری مناطق حاشیه نشین در منطقه ۱۰ تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار، اظهار داشت: در این عملیات تمام خانه های متروکه و تملک شده توسط شهرداری تبریز تخریب و آواربرداری می شود.
وی سپس ادامه داد: مجموعه ای که امروز درحال آواربرداری آن هستیم، در مجموعه ۱۷۱ واحدی نیایش تعریف شده و بیش از ۲ هکتار مساحت دارد. در این قسمت ۱۷۱ واحد سکنه داشتیم که در خطر ریزش بوده و در ناپایداری قرار داشتند.
وظیفه شناس افزود: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه نشین و پایدارسازی این مناطق اقدام به تخریب و آواربرداری خانه‌های تملک شده در مناطق حاشیه نشین منطقه ۱۰ تبریز کرده‌ایم.
شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: ۱۷۱ واحد تاکنون در این قسمت تحت عنوان درجاسازی احداث شده و کلنگ احداث ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز برای حاشیه نشینان منطقه ۱۰ به زمین زده شده است.
وی ادامه داد: ۶۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه نشینان شهرک اندیشه نیز درحال اجرا است و با این طرح ها بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه نشینان تبریز احداث می شود.
وظیفه شناس افزود: در قسمت هایی که آواربرداری شده درمانگاه و در قسمت دیگر نیز پارک و فضای بازی احداث می شود. نزدیک ۵۰ هزار نفر در منطقه حاشیه نشین نیایش در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ تبریز زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه در شورای شهر تبریز نیز موضوع آواربرداری این خانه های مخروبه عنوان شد، گفت: جاهایی که تملک شده سریعاً بعداز گذشت ۲۴ ساعت از دستور شهردار تبریز، اقدام به تخریب و آواربرداری کرده‌ایم. در کمتر از یک ماه در این منطقه و همچنین امتداد ۴۲ متری و نیایش تمام خانه های تملک شده تخریب و آواربرداری می‌شود.
شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به پله گذاری در این منطقه، اظهار داشت: در این مناطق تملک شده، شاهد شیب بالای ۴۵ درصدی بودیم که این موضوع بسیار خطرناک بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.