معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز جزئیات بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز و میزان وصولی بودجه ۹۷ را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی موحدنیا درخصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز اظهار کرد: در تدوین بودجه ۹۸ چندین محور مورد توجه قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها در سال ۹۸ است.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸، برنامه‌محور است، گفت: با توجه به چشم‌اندازی که ۱۶ آذر سال جاری توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کرده‌ایم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز با بیان اینکه برای تدوین بودجه سال ۹۸ شاهد مدیریت هماهنگ شهری بودیم، اضافه کرد: به همت شهردار و اعضای شورای شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان جلسه‌ای تشکیل دادند تا بر اساس چشم‌انداز تصویب‌شده، برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند.
وی در ادامه شهروندمحوری را از دیگر موارد مهم بودجه سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: قبل از تدوین بودجه از مردم نظرسنجی کرده و به این نتیجه رسیدیم که بیش‌ترین درخواست مردم درخصوص ایجاد فضای سبز، ایجاد مکان‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان و محله‌محور بودن فعالیت‌ها است که بر همین اساس در بودجه سال ۹۸ به این موضوعات به صورت ویژه پرداخت شده است.
موحدنیا همچنین بیان کرد: بودجه سال ۹۸ پروژه‌محور است و در نظر گرفته شده که در این سال چند پروژه شاخص در تبریز اجرا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان وصول بودجه شهرداری در سال ۹۷ اعلام کرد: در ۹ ماهه سال ۹۷، ۱۵۳۱ میلیارد تومان از بودجه شهرداری وصول شده که ۶۲ درصد کل بودجه را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: این رقم در سال ۹۶، ۱۵۵۰ میلیاردتومان بود که ۵۷ درصد بودجه را شکل می‌داد و این بدان معناست که با وجود مشکلات مختلف، پنج درصد افزایش بودجه داشته‌ایم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز با بیان اینکه در سال ۹۶، عملکرد عمرانی شهرداری ۳۱ درصد بودجه را شامل می‌شد، گفت: در سال ۹۷، ۳۴ درصد عملکرد عمرانی در سامانه سجا ثبت شده است.
وی در ادامه یادآور شد: ۲ موردی که در بودجه ۹۷ مورد توجه قرار گرفته بود، یکی کاهش هزینه‌های جاری شهرداری بود که البته این کاهش در حقوق و دستمزدها نبوده و ماموریت‌ها، اجاره‌بها و کالاهای مصرف‌نشدنی را شامل می‌شد.
موحدنیا اضافه کرد: بحث دیگر قابل توجه در بودجه سال ۹۷ این بود که درآمد شهرداری از تغییر کاربری کمتر شد، این یعنی به‌جای شهرفروشی به سمت درآمدهای پایدار رفتیم و این موضوع در سایه نظارت‌های شهردار و شورای شهر اتفاق افتاد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.