به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل مراغه افزود: با توجه به تهدیدات مختلف، پیشگیری از مخاطرات در ادارات باید مورد اهتمام جدی مدیران دستگاه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: وجود برخی آسیب ها و تهدیدها از طریق فضای مجازی و سایبری، از مهم ترین مواردی است که باید در ملاحظات ایمنی و پیشگیرانه مدیران در ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مورد توجه جدی قرار گیرد.
شکری با اشاره به تشکیل شورای پدافند غیرعامل شهرستان اضافه کرد: کارگروه های یازده گانه این شورا با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی در جهت پیشگیری از مخاطرات احتمالی در قالب دستورالعمل های پدافند غیرعامل در این شهرستان تشکیل شده است.
وی گفت: براین اساس زوایای پیدا و پنهان نهادها و نقاط ضعف و قوت آنها توسط این کارگروه ها در سطح شهرستان احصا و شناسایی شده و راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات در این زمینه ارائه می شود.
وی با انتقاد از برخی کم کاری های ادارات شهرستانی در اجرای طرح های پدافند غیرعامل افزود: کلاس ها و کارگاه ها و نیز نشست های تخصصی توسط کارگروه ها با حضور فعال دستگاه ها برگزار شود.
رئیس پلیس فتای جنوب آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی تهدیدها و آسیب های پیش رو را در فضای مجازی و سایبری رصد می کند.
سرهنگ فرهاد راستی افزود: دشمن همواره درصدد ایجاد چالش های اجتماعی با بهره گیری از برخی عناصر داخلی در جامعه بوده از این رو باید در این زمینه هوشیار بود.
وی اضافه کرد: در چهار سال اخیر، در این منطقه و با همکاری ادارات و نهادها کلاس ها و کارگاه های آگاه سازی در مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رعایت موازین ایمنی در حوزه سایبری توسط پلیس فتا انجام شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.