به گزارش ایرنا، محمد صمد زاده روز دوشنبه در جشنواره فرهنگی، هنری آبزی مصرفی کودکان در تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی نسبت به متوسط کشوری و جهانی پایین تر است، اعمال سیاست های مدیریتی برای افزایش سرانه مصرف الزامی است.
وی با بیان اینکه آبزیان تاثیر مهمی بر سلامت انسان ها، پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و تغذیه سالم دارند، افزود: براساس تحقیقات معتبر جهانی ضریب هوشی کودکان با مصرف منظم آبزیان به طور متوسط 6 واحد بالاتر از دیگر کودکان است و افراد مصرف کننده گوشت ماهی 36 درصد کمتر از سایر افراد به امراض قلبی مبتلا می شوند .
صمدزاده اظهار داشت: عرضه محصولات آبزی تازه با بسته بندی و قیمت مناسب در بازار، ایجاد بازارچه ها و نمایشگاه های دوره ای عرضه محصولات آبزی در سطح استان و نیز ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در قالب کلاس های آموزشی طبخ و برگزاری جشنواره های طبخ آبزیان می تواند در افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان موثر باشند.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در نوع تغذیه و تغییر عادات غذایی و اینکه باید این فرهنگسازی از سنین کودکی شروع شود، ادامه داد: کودکان اگر در یک فرآیند تاثیرپذیر، شاد و هیجانی قرار بگیرند پیام های آموزشی و ترویجی را تا آخر عمر بخاطر خواهند سپرد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.