روز گذشته، پدری در دفتر ستاد دیه استان حضور یافته و با واریز کمک نقدی به جای برگزاری "جشن پایان سربازی" برای پسرش، مقدمات آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.
یوسف حسین پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این رابطه اظهار کرد: تصمیم گرفته بودیم بعد از اتمام سربازی پسرمان، مراسمی ترتیب داده و ولیمه ای به دوستانش بدهیم؛ مقداری هزینه نیز در این خصوص درنظر گرفته بودیم، اما زمانی که موضوع را با پسرم در میان گذاشتم، او مخالفت کرده و گفت که هزینه میهمانی را صرف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد کنیم.
وی بیان کرد: پسرم تاکید داشت این هزینه را به جای صرف در جشن پایان خدمت، به کسانی هدیه کنیم که گره از زندگی‌شان باز می‌کند، با شنیدن پیشنهاد پسرم، مبالغی دیگر نیز بر روی پولی که درنظر گرفته بودم گذاشتم و پول جمع شده را با حضور در ستاد دیه استان، به حساب این ستاد واریز کردم. البته افراد دیگری نیز بودند که کمک کردند و در حقیقت چند نفر دست به دست هم دادیم و مقدمات آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.
حسین‌پور تاکید کرد: همه ما از وضعیت اقتصادی جامعه آگاهیم و هستند خانواده‌هایی که سرپرست خانواده‌شان به دلایل غیرعمد در پشت میله‌های زندان به سر می‌برد، از این رو می‌توان به جای برگزاری جشن‌های اضافی و تشریفات، گره از مشکل این افراد باز کرد.
تلاش کنیم "کمک به زندانیان جرایم غیرعمد" یک فرهنگ عمومی شود
صابر حسین‌پور، پسر این خیر نیز که به تازگی سربازی خود را تمام کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هدف خود از صرف هزینه‌ی جشن پایان خدمت برای کمک به نیازمندان، بیان کرد: مراسم‌های تشریفاتی برای کسانی برگزار می‌شود که هیچ نیازی ندارند، اما این هزینه‌ها در کنار هم جمع شده و موجبات آزادی یک سرپرست خانوار از زندان را فراهم می‌کند.
وی در این رابطه افزود: وضعیت اقتصادی جامعه نسبت به گذشته بدتر شده و ما نیز این شرایط را درک می‌کنیم، این وضعیت برای خانواده‌هایی که سرپرستشان به دلایل غیرعمد پشت میله‌های زندان قرار دارند، بسیار وخیم تر و سخت‌تر است، از این رو کمک به این زندانیان امری ضروری و انسانی است.
وی با تاکید بر این‌که  زندانیان جرایم غیرعمد بصورت ناخواسته و غیرعمد پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند و با سایر زندانیان تفاوت دارند، خاطرنشان کرد: از تمامی هم وطنان خواستارم به جای تشریفات اضافی، کمک‌های خود را هرچند اندک، برای آزادی این زندانیان هدیه کنند.
صابر حسین‌پور که خود فعال حوزه روانشناسی و مشاوره است، با بیان این‌که اکثر اختلافات خانوادگی از بعد اقتصادی و به ویژه از تشریفات ناشی می‌شود، یادآور شد: پرهیز از تشریفات امری ضروری در زندگی بوده و می‌توان با اهدای هزینه‌ی این مراسم‌های تشریفاتی، موجبات شادی یک خانواده نیازمند را فراهم کرد.
وی در پایان با بیان این‌که اگر کمک به نیازمندان و به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه ترویج شده و تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود، برکات بسیاری در پی خواهد داشت، گفت: امید است هر کسی که توانایی دارد، در این رابطه پیش دم شده و به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.