علی صمدنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح ها 3974 خانوار روستایی با جمعیتی افزون بر 12381 نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی طرح های آبرسانی اجرا شده در روستاهای استان را شامل خطوط انتقال، اجرای مخازن و اصلاح تاسیسات عنوان کرد و گفت: این طرح ها در شهرستان اهر ، ملکان ، خداآفرین ، کلیبر، هشترود، مرند، میانه، شبستر، هریس، هوراند، مراغه و جلفا اجرا شده است.
صمد نژاد با اشاره به اینکه از جمعیت یک میلیون و 102 هزار نفری روستاهای آذربایجان شرقی 875 هزار و 371 نفر از طریق 316 هزار و 865 فقره انشعاب تحت پوشش خدمات این شرکت هستند، گفت: با توجه به اینکه بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان در روستاهای بالای 20 خانوار ساکن هستند، 97 درصد این جمعیت به شبکه تاسیسات بهداشتی آب متصل هستند.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران تنها 280 روستا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل دارای تاسیسات آبرسانی آن هم بیشتر به صورت شیر برداشت عمومی بودند.
صمد نژاد همچنین با اشاره به اینکه در 3 روستای استان شبکه فاضلاب اجرا شده و در حال بهره برداری است، افزود: شبکه فاضلاب در 7 روستا با اعتبار ملی و بانک توسعه اسلامی در حال اجراست .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: خدمات این شرکت از طریق 14 هزار و 655 کیلومتر خطوط انتقال، 1658 باب مخزن ،890 باب ایسگاه پمپاژ و 755 حلقه چاه فعال ارائه می شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.