غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ماموران راهداری با استفاده از دستگاه های برف روب و نمک پاش در حال بازگشایی راه ارتباطی حدود 20 روستای دیگر آذربایجان شرقی هستند.
وی اظهار داشت: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان های هشترود، چاراویماق، ورزقان و کلیبر قرار دارند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی با بیان این که هم اکنون رفت و آمد در آزاد راه تبریز - زنجان و راه های اصلی و فرعی استان به صورت امن در جریان است، یادآوری کرد: در صورتی که کولاک روی ندهد با تلاش ماموران راهداری راه ارتباطی سایر روستاها نیز امروز بازگشایی می شود.
رسول زاده ادامه داد: با توجه به شدت بارندگی برف، ماموران راهداری در طول 24 ساعت گذشته به طور متوسط برای هر کیلومتر راه ارتباطی استان بیش از 10 بار برف روبی و نمک پاشی انجام دادند.
وی ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و گردنه ها را حدود 40 سانتی متر اعلام کرد و گفت: با وجود بارش سنگین برف مشکلی در رفت و آمد خودروها در اتوبان تبریز - زنجان و راه های اصلی و فرعی استان روی نداد.
حدود 900 نفر از عوامل راهداری با استفاده از 600 دستگاه سبک و سنگین در جاده های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مشغول برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی هستند.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.