مسئول روابط عمومی هواشناسی استان از تداوم کاهش قابل ملاحظه دما در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سامانه بارشی فعالی که از اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته وارد استان شده و با سردی هوا نیز توام بود، به تدریج از اواخر وقت امروز جمعه از سمت مرزهای شرقی استان خارج شده و از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته خواهد شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، افشین ابراهیمی در تشریح این خبر اظهار کرد: از فردا شنبه، شرایط جوی پایداری در اغلب مناطق استان حاکم خواهد بود، به نظر می‌رسد سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی حتی تا اواخر هفته آینده نیز در استان تداوم یابد.
وی تاکید کرد: با توجه به سردی هوا تمهیدات لازم در خصوص مدیریت حامل های انرژی در نظر گرفته شود. ‌ وی ‌گفت: از روز شنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان محتمل است.
 ابراهیمی ادامه داد: مطابق پیش بینی‌ها، اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های جوی صادر شده اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، در اکثر مسیرهای مواصلاتی استان بویژه گردنه‌های کوهستانی، کولاک، کاهش دید افقی، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای رخ داد.
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان افزود: طی این سامانه جوی، بیشترین میزان بارش‌ها از ایستگاه شرق تبریز به میزان 18/9 میلی متر گزارش شده است و شهرستان‌های بستان آباد و شبستر نیز با 14 میلیمتر (چهارده میلیمتر) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. دمای ماکزیمم تبریز از 11 درجه سلسیوس در روز چهارشنبه به منفی یک درجه سلسیوس در روز جمعه رسید. 
وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، سردترین شهر استان شهرستان هریس با منفی هفت درجه سلسیوس بود، اما با توجه به کاهش ابرناکی از اواخر وقت امروز، به نظر می‌رسد رکوردهای دمایی جدیدی در دمای حداقل روز شنبه و یکشنبه بوقوع بپیوندد و در شهرهای سردسیر استان حتی دمای حداقل به منفی 15 تا 20 نیز برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.