به گزارش ایرنا، مهدی اسحقی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن و بررسی مشکلات مسکن مهر هشترود با بیان اینکه یارانه بخش مسکن در استان نیز کاهش یافته و برای کل استان یک میلیارد تومان است اظهار داشت: 32 درصد جمعیت استان در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند گفت: از جمعیت 3.9 میلیون نفری استان یک میلیون و 500 هزار نفر در این بافت ها سکونت دارند.
وی مجموع مساحت بافت های ناکارآمد شهری را در استان 9 هزار و 300 هکتار، سکونتگاه های غیررسمی را 3 هزار و 500 هکتار و بافت فرسوده را 5 هزار و 800 هکتار عنوان کرد.
اسحقی نژاد 48 محله ناکارآمد و فرسوده شهری و 9 شهرستان استان را نیازمند بازآفرینی اعلام کرد و گفت : این محلات و شهرها در طرح بازآفرینی شهری گنجانده شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از دو میلیون مترمربع معابر روستایی استان آسفالت ریزی شد گفت: این رقم در 36 سال گذشته تنها 1.5 میلیون مترمربع بود.
حافظ باباپور افزود: خوشبختانه در سالجاری صد در صد سهم قیر رایگان به ارزش 20 میلیارد تومان در استان جذب شده و آذربایجان شرقی در این ارتباط رتبه اول کشوری را کسب کرد.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی مسکن مهر در زیر شهرهای زیر 25 هزار نفر است گفت: 16 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان زیر نظر این بنیاد ساخته شده و به متقاضیان تحویل شد.
وی از وجود مشکلات محوطه سازی و فاضلاب در مسکن مهر استان در بیشتر شهرها خبر داد و گفت: برای محوطه سازی مسکن مهر هشترود و دیوار حایل چهار میلیارد تومان نیازاست.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین از رتبه اول هشترود در استان در جذب قیر رایگان خبر داد.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.