به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز پنج شنبه در مراسم هم اندیشی و تجلیل از هیات های ورزشی برتر شهرستان مراغه افزود: جامعه ای سالم است که جمعیت آن از نظر فیزیکی، جسمانی، روحی و روانی سالم باشد و مجموعه مدیریت شهری در تلاش است با توسعه ورزش در راستای تحقق این مهم گام بردارد.
وی اضافه کرد: در این راستا و برای بهره مندی بیشتر مردم از امکانات ورزشی، هفت هزار مترمربع زمین ورزشی در 16 پارک و نقاط مختلف سطح شهر از سوی مدیریت شهری ایجاد و در اختیار مردم قرار گرفته شده است.
وی اضافه کرد: مسیرها و پیست های دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان، قایقرانی برای آب های خروشان، زمین ساحلی و همچنین نصب بیش از 242 دستگاه ست ورزشی در پارک ها از جمله مهمترین اقدامات ورزشی است.
احمدی یکی از شاخصه های توسعه جامعه را توجه به ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: ورزش می تواند در سالم سازی جامعه، افزایش سلامت و ایجاد شور و نشاط تاثیرگذار باشد و افرادی که به صورت مرتب به انجام ورزش مبادرت دارند کمتر دچار بیماری و مشکلات جسمی و افسردگی می شوند.
وی به نقش تاثیرگذار ورزش در دیپلماسی و معرفی فرهنگ ملت ها نیز اشاره کرد و گفت: ورزش فرصت مناسبی برای معرفی تاریخ، هویت، فرهنگ و جاذبه های طبیعی هر جامعه ای است و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه در تلاش برای استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل ها است.
وی ادامه داد: جذب گردشگر ورزشی در توسعه ورزش در شهرستان و همچنین توسعه اقتصاد شهری موثر بوده و مراغه با داشتن جامعه ورزشی پویا می تواند به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کند.
شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری از تمامی رشته های ورزشی فعال در شهرستان حمایت می کند و برای پیشرفت و توسعه آن ها در کنار اداره ورزش مراغه همواره در تلاش است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم گفت: پیشکسوتان ورزش گنجینه های ارزشمند جامعه هستند و نسل امروز باید بداند که آنها چه زحماتی برای پویایی ورزش متحمل شدند.
علی عباسی گفت: بهره مندی از تجربه گرانبهای پیشکسوتان به توسعه و پیشرفت ورزش کمک شایانی می کند.
وی اضافه کرد: پیشکسوتان ثمره سال ها تجربه اندوزی و حضور در میادین مختلف ورزشی هستند و دانش این گنجینه ها می تواند در رشد و اعتلای ورزشکاران نسل جوان تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: پیشکسوتان راهگشای حل مشکلات و مسائل مختلف جامعه هستند و از همین رو باید از تجربه آنها استفاده موثر صورت بگیرد.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان می توانند به عنوان دو بازوی توانمند در حل آسیب های اجتماعی در جامعه تاثیرگذار باشند.
ناظم عزیزی افزود: در خصوص روش های تربیتی در جامعه دچار مشکل هستیم و ناهنجاری ها و بداخلاقی ها در جامعه رو به گسترش است و باید دستگاه های متولی در این موضوعات ورود کنند.
وی گفت: نگاه مثبت به ورزش موجب وفاق ملی و جهانی می شود که در شهرستان همسویی سازمانی و تعامل خوب شهرداری و اداره ورزش موجب این وفاق در مراغه شده است.
وی با اشاره به اینکه باید نگاه مصرفی بودن به ورزش را کنار بگذاریم، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی به میزبانی شهرستان هزینه نیست بلکه درآمدزایی و جذب گردشگر ورزشی است و باید نگاه مصرفی بودن به ورزش را کنار گذاشته و با برنامه ریزی در راستای توسعه ورزشی تلاش کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت: دستگاه ورزشی به همت هیات های ورزشی و تعامل خوب تمامی دستگاه های ورزشی شهرستان به خصوص شهرداری در دو سال گذشته قدم های مثبتی را برای توسعه ورزش شهرستان برداشته است.
مهدی نوایی اضافه کرد: توسعه و حرکت در مسیر افتخارآفرینی در ورزش نیازمند کارگروهی و همت جمعی است.
وی گفت: تعداد مدال های استانی ورزشکاران شهرستان در 10 ماه گذشته، یک مدال طلا، 6 نقره و 42 برنز در رشته های مختلف ورزشی بوده و ورزش شهرستان در بخش مردان جایگاه سوم استانی و در بخش بانوان در جایگاه نخست استان قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین 26 مدال کشوری در این مدت حاصل تلاش ورزشکاران مراغه ای بوده است.
نوایی خاطرنشان کرد: برگزاری 6 دوره مربیگری در رشته های آمادگی جسمانی، هندبال، قایقرانی، فوتبال و والیبال و 25 کارگاه دانش افزایی از جمله اقدامات حوزه آموزشی ورزش شهرستان در این بازه زمانی بوده است.
وی گفت: برگزاری 128 برنامه کوهپیمایی، 30 برنامه دوچرخه سواری و 36 برنامه پیاده روی از مهمترین برنامه های همگانی در 10 ماه گذشته بوده است.
نوایی اضافه کرد: نام گذاری یکی از خیابان ها و یا میادین شهر به نام ورزش، برگزاری همایش های پیاده روی در محلات و نقاط مختلف شهر، توسعه ورزش همگانی در محلات، نصب شطرنج و راه اندازی اسکیت در پارک ها، ساماندهی ورزش صبگاهی، ایجاد پیست دوچرخه کوهستان و زمین چوگان و استفاده از ظرفیت های فضای سبز شهری برای راه اندازی ورزش گلف از جمله برنامه هایی است که با همکاری مجموعه مدیریت شهری می توان در شهرستان راه اندازی و ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از احمد طاهری رئیس هیات فوتبال، روح الله صدرکریمی رئیس هیات تیراندازی با کمان، غلامرضا عبدی رئیس هیات انجمن های ورزشی، فیروز فرجی رئیس هیات ووشو، میدانی مربی فوتسال شهرداری و حسین صلاح الدین قهرمان پاورلیفتینگ مسابقات بین المللی تجلیل شد.
6 هزار و 447 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.