به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با تشریح جزئیات پرداخت این تسهیلات افزود: 13 میلیارد تومان برای 68 طرح توسعه روستایی، دو میلیارد و 300 میلیون تومان برای 30 طرح فراگیر از محل صندوق توسعه ملی، چهار میلیارد تومان برای آبزی پروری و 11 میلیارد تومان براب طرح های مکانیزاسیون کشاورزی با مجموع 300 نفر اشتغالزایی مستقیم پرداخت شده است.
وی همچنین به ظرفیت های سرمایه گذاری در هشترود در بخش های گردشگری، کشاورزی و معدن اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در این زمینه ها سرمایه گذاری و اشتغالزایی کنند از سوی فرمانداری حمایت خواهند شد.
امینیان با بیان برای توسعه هشترود همه باید مشارکت کنند افزود: در گذشته تسهیلات زیادی به منظور سرمایه‌ گذاری در شهرستان پرداخت شده اما نبود نظارت و عدم هدایت درست تسهیلات پرداختی موجب ایجاد نوعی بدبینی به سرمایه‌ گذاری و اشتغال شده است.
وی گفت: سرمایه‌گذاری صرفا با کارگروه اشتغال و تشکیل جلسات اتفاق نخواهد افتاد و تا زمانی که فضای عمومی منطقه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی سامان نیابد زمینه برای سرمایه‌ گذاری فراهم نخواهد شد بنابراین ایجاد بستر و زمینه فرهنگی به منظور سرمایه ‌گذاری شرط لازم خواهد بود.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در حوزه سرمایه ‌گذاری منشا کشوری داشته و ناشی از تحریم‌ ها و فشارهای اقتصادی علیه کشور است، افزود: ظرفیت‌ ها و منابع فیزیکی، طبیعی و انسانی که در شهرستان وجود دارد با برنامه ‌ریزی دقیق و مدون و با مشخص کردن اولویت‌ ها، به توسعه و اشتغالزایی در شهرستان کمک خواه کرد.
درصد بیکاری در شهرستان هشترود بیش از 24 درصد بوده و به دلیل بیکاری و مهاجرت جمعیت این شهرستان از 66 هزار نفر در سال 1385 به حدود 57 هزار نفر در سال 1395 کاهش یافته است.
این شهرستان در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.