رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز سه شنبه در این آیین با تقدیر از تلاش های شبانه روزی پرستاران و مجاهدان راه عشق و انسانیت، اظهار داشت: ما باید از پرستاران به خاطر خدمات و تلاش های بی دریغ شان تشکر کنیم.
محمدحسین صومی با اشاره به نقش پرستاران در حفظ سلامت جامعه، افزود: اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خود را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند اما بیمار به نحو مطلوبی پرستاری نشود کار پزشک بی فایده خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: کرامت و عزت اصلی پرستاران در تلاش آنها برای شفای بیماران است اما برای اینکه در ادامه راه سخت و پرمخاطره خود به همراه تیم سلامت انگیزه داشته باشند باید پاداش آنها به موقع پرداخت شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: گروه پرستاری استان شامل اتاق عمل، هوشبری، پرستاری و کمک پرستار با 2 هزار و 400 نفر کمبود نیرو مواجه است.
عبداله صفری افزود: بخش پرستاری استان یک هزار نفر، کمک پرستاری 900 نفر، اتاق عمل 300 نفر و هوشبری 200 نفر کمبود نیروی انسانی دارد.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه سالانه حدود 10 هزار پرستار در 192 دانشکده پرستاری کشور تربیت و وارد چرخه حوزه سلامت می شوند، کشور ما با 150 هزار نفر کمبود پرستار مواجه است.
رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سطح استان نیز هر سال 700 پرستار در 10 دانشکده پرستاری و مامایی تربیت و دانش آموخته می شوند.
صفری تعداد پرستاران فعال در استان را 8 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: برای جبران کمبود پرستار امسال 650 نیروی طرح، 250 نفر تمدید طرح و 180 دانشجوی ترم آخر را جذب کردیم.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.