به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در نشست مرکز حمایت از سرمایه گذاری مراغه افزود: با توجه به ظرفیت های مناسب سرمایه گذاری، ورود سرمایه های خارجی می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه بخش تولید و در نهایت اشتغال زایی در منطقه شود.
وی ادامه داد: کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع کوچک و بزرگ در زمینه های تولید محصولات با قابلیت صادرات و ارزآوری، اهدافی است که در کنار اشتغال زایی، راهبرد اساسی در جذب سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: از این رو با رعایت قوانین، روند جذب سرمایه های خارجی شرکت های بین المللی در قالب تفاهم نامه های همکاری، تهسیل و موانع پیش روی آن مرتفع خواهد شد.
وی گفت: برای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران خارجی، سرمایه گذاری این شرکت ها براساس سیاست های دولت، تضمین و از آنها حمایت خواهد شد.
شکری افزود: همچنین برای تسهیل در روند سرمایه گذاری شرکت های بین المللی و خارجی، زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این شهرستان شناسایی شده و به این سرمایه گذاران معرفی می شود.
وی اضافه کرد: در این راستا، هم اکنون شرکت های سرمایه گذار خارجی به ویژه از کشورهای همسایه و نیز چین و روسیه تمایل خود را برای اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی در این شهرستان اعلام کرده اند.
مرکز حمایت از سرمایه گذاری مراغه با هدف ایجاد زیرساخت ها و زمینه های مساعد برای جذب سرمایه گذار در طرح های تولیدی، صنعتی و اقتصادی شکل گرفته است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.