غلامرضا رسول زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بارش برف در جنوب استان از روز گذشته شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: در برخی از مناطق کوهستانی و سخت گذر استان، بارش برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی شده یا رفت و آمد در آن ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی اظهار داشت: رفت و آمد در آزاد راه تبریز - زنجان و راه های اصلی و فرعی استان به صورت امن در جریان است.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون ارتفاع برف در محدوده آزاد راه تبریز - زنجان به بیش از 15 سانتی متر و در شهرهای چاراویماق و هشترود به 30 سانتی متر رسیده است.
رسول زاده ادامه داد: ماموران راهداری آذربایجان شرقی برای جلوگیری از لغزندگی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان در حال گشت زنی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.
وی با بیان اینکه براساس اعلام هواشناسی، بارش برف تا ساعت 3 بعد از ظهر امروز ادامه می یابد، گفت: ماموران راهداری به محض قطع بارش برف اقدام به برف روبی و نمک پاشی محورهای روستایی خواهند کرد.
رسول زاده تاکید کرد: با توجه به لغزندگی راه ها، رانندگان باید در محورهای ارتباطی استان با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی از روز یکشنبه در استان فعال شده و موجب بارش برف و مه گرفتگی به ویژه در نیمه جنوبی استان شده است.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.