به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحدی روز یکشنبه در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی افزود: به این منظور لازم است منابع و گردش مالی شرکت مس سونگون در خود استان ثبت شود.از
به گزارش ایرنا، هزینه کرد درآمدهای مس سونگون در خود آذربایجان شرقی و ثبت حساب های مالی و مالیاتی آن در این استان از مطالبات اصلی مردم و مسوولان این خطه در سال های گذشته بوده که تاکنون محقق نشده است.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رصد فعالیت‌های معدنی در محدوده‌هایی که مجوز اکتشاف برای آنها صادر شده است، گفت: طبق قانون، کسانی که در مهلت تعیین شده نسبت به انجام عملیات اکتشاف اقدام نکنند، پروانه اکتشاف و بهره‌برداری آنها باطل می‌شود.
پورمحمدی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران بخش معدن حمایت می‌کنیم، افزود:‌ در عین حال به کسانی که مجوز اکتشاف گرفته‌اند و به دنبال سوءاستفاده هستند یا توانایی کافی برای انجام عملیات اجرایی ندارند، اجازه فعالیت داده نمی‌شود.
وی بر رعایت قانون و همچنین اصلاح برخی از مواد قانونی درخصوص احیای منابع طبیعی که در اثر بهره‌برداری از معادن تخریب شده است تأکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی هشدار داد در صورتی که تا یک ماه آینده ساز و کار لازم برای انتقال حساب های مالی مس سرنگون به استان منتقل نشود، از حمل کنسانتره مس به دیگر استان ها جلوگیری خواهد شد.
پورمحمدی گفت: حجم گردش مالی این شرکت سالانه بیش از ۲هزار ۳۰۰میلیارد تومان است و باید استان از این میزان گردش مالی و مالیات بهره مند شود.
در این نشست تعدادی از پرونده‌های بهره‌برداران و مکتشفین درخصوص تعطیلی موقت، درخواست سلب یا رفع سلب صلاحیت و محاسبه حقوق دولتی مورد بررسی قرار گرفت.
معدن مس سونگون در 130 کیلومتری شمال شرق تبریز در محدوده روستای تخریب شده سونگون شهرستان ورزقان واقع است.
ذخیره احتمالی این معدن بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراج آن حدود 796 میلیون تن برآورد شده ‌است.
در این معدن غیر از فلز با ارزش مس، مولیبدن، طلا، نقره و دیگر عناصر با اهمیت به صورت فلزات همراه وجود دارد.
نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس و نمایندگان عالی دولت در استان می گویند هزینه کرد مالیات گردش مالی دو هزار و 300 میلیارد تومانی معدن مس سونگون در جایی غیر از آذربایجان شرقی به عنوان محل استخراج این معدن غیر قابل قبول است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.