به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی رحیمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: دشمن در حال برنامه ریزی برای دلسرد کردن مردم از نظام است و نباید با اقدامات نسنجیده و رنجاندن مردم، در صف دشمن قرار گیریم.
وی گفت: ماموریت اصلی آمریکا فشار حداکثری بر اقتصاد ایران و اعمال تحریم های سنگین و فشار بر مردم است که باید با برنامه ریزی دقیق این نقشه را هم نقش بر آب کنیم.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس نیز در این جلسه از وضعیت نامناسب آب شرب و کمبود آن در برخی روستاها انتقاد کرد و گفت: اگر چاره ای در این مورد اندیشیده نشود شاهد کوچ مردم به شهرها و خالی شدن روستاها خواهیم بود.
سیدحمزه امینی با تاکید بر اهمیت نظارت در جامعه، افزود: در دوره های قبل 1500 مورد وام کلان برای ایجاد و احداث کارخانه در هشترود پرداخت شده اما چون نظارت ضعیف بود حتی یک مورد هم بهره برداری نشد.
وی همچنین از اجرای طرح مسجد جامع که بیش از 25 سال از کلنگ زنی آن می گذرد خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
امینی همچنین ازاختصاص 12 میلیارد تومان از سوی وزارت کشور به هشترود خبر داد و گفت: این مبلغ در 3 مرحله واریزخواهد شد.
امینی از اتمام درمانگاه تامین اجتماعی با هزینه 24 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: به زودی عملیات ساخت کارخانه اکسید تتانیوم هشترود نیز شروع خواهد شد.
فرماندار هشترود نیز از جذب 13 میلیارد تومان تسهیلات پایدار روستایی در هشترود در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: رتبه شهرستان در این زمینه، پنجم استانی است.
امین امینیان افزود: از صندوق توسعه ملی نیز برای هشترود دو میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص داده شده که برای ساماندهی محوطه مسجد جامع، مطالعه شهری، بهسازی پارک قدیمی و بهسازی محله سید دره سی اختصاص خواهد یافت.
وی ازپیشرفت 40 درصد طرح مس قاضی کندی با اشتغالزایی 500 نفر خبر داد و گفت: این طرح نیمه اول سال 98 بهره برداری خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه 1500 هکتار از پایاب سد سهند تاکنون اجرایی شده و با توجه ویژه دولت 1300 هکتار نیز در سال 98 بهره برداری خواهد شد افزود: برای تکمیل کل پایاب این سد 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.