به گزارش ایرنا، وحید جلالی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر حذف اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در لایحه بودجه سال 98، خاطرنشان کرد: احیای دریاچه ارومیه در طول سال های گذشته در هیچ‌ یک از لوایح بودجه سنواتی دارای ردیف اعتباری مستقلی نبوده است.
وی افزود: همه ساله اعتبارات این دریاچه توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد می‎شود و این سازمان پس از تصویب اعتبار در هیات وزیران نسبت به تخصیص بودجه اقدام می‎کند.
جلالی ادامه داد: بطور مثال در سال 1397 مبلغ 1457 میلیارد ریال به‌عنوان سهم استان آذربایجان‌شرقی در اواسط سال پس از تصویب در هیات وزیران، توسط سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور تامین و به استان ابلاغ شد.
معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خاطرنشان کرد: در سال 98 نیز همین شیوه طی خواهد شد و خبر حذف اعتبارات دریاچه از لایحه بودجه 98 از اساس نادرست و بی‎‌پایه است.
به گزارش ایرنا ، هیئت وزیران مهر ماه امسال با اختصاص مبلغ 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای عملیات اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه موافقت کرد.
دریاچه ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه و ششمین دریاچه بزرگ آب شور دنیا، در میان دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده و حدود 6000 کیلومتر مربع وسعت دارد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.