به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز یکشنبه در بازدید از طرح های فرهنگی استان به همراه نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این موزه جزو طرح‌ های ملی بوده که در میدان آذربایجان با زیربنای ٦ هزار و ٢١٨ مترمربع و مساحت ٥ هزار و ٢٤٠ مترمربع در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این مجموعه در 4 طبقه احداث می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه شامل سالن های نمایشگاه و موزه است و در آن آثار و تولیدات عرفا، مفاخر، مشاهیر، هنرمندان و نویسندگان نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین یادآوری کرد: احداث طرح تالار شهر تبریز نیز در سال ١٣٨٧ آغاز شده و در زمینی به مساحت ١٤ هزار و ٢٠٠ مترمربع با زیربنای ١٦ هزار مترمربع در حال احداث است.
محمدپور ادامه داد: کل هزینه اختصاص یافته به این طرح تا پایان سال ٩٠ حدود ٤٤ میلیارد و ٧٢٠ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی آن نیز ١٥ درصد بود.
وی گفت: این طرح با تخصیص ٨٥ میلیارد ریال و با انتخاب و استقرار پیمانکار جدید بعد از ٦ سال تعطیلی دوباره وارد مرحله اجرایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: این طرح در 3 طبقه در 3 تالار مجزا و متصل شامل تالار موسیقی با ٩٠٠ نفر ظرفیت، تالار نمایش با ٧٠٠ نفر ظرفیت و ساختمان اداری در شهرک باغمیشه جنب لاله پارک تبریز در حال احداث است.
محمدپور، در بازدید از مقبره‌الشعرای تبریز نیز، احیای ردیف اعتباری این مجموعه در برنامه‌ بودجه سال ٩٨ را خواستار شد.
وی در بازدید از مجموعه تئاتر شهر تبریز به انجام مطالعات آسیب‌ شناسی ساختمان این مجموعه اشاره کرد و گفت: منتظر ارائه گزارش نهایی مشاور در این زمینه هستیم.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از طرح های تالار شهر تبریز، موزه هنرهای معاصر، مقبره‌الشعرا و ساختمان تئاتر شهر بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث و تکمیل این طرح ‌ها قرار گرفت.
محمداسماعیل سعیدی برای پیگیری مسائل، مشکلات و نیازهای مجموعه‌ های یاد شده از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس قول مساعد داد.
3071/8023/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.