به گزارش ایرنا، مهدی نوایی روز یکشنبه در نشست هماهنگی و کمیته بندی ستاد مسابقات کشتی قهرمانی کشور که بهمن ماه امسال به میزبانی این شهرستان برگزار می شود، افزود: همچنین برای طرح های ورزشی در دست اجرا شامل استادیوم پنج هزار نفری و سالن ورزشی چند منظوره روستای مغانجیق حدود 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
وی گفت: پنج میلیارد از این اعتبار برای استادیوم پنج هزار نفری که 21 سال از آغاز ساخت آن می گذرد و یک میلیارد تومان نیز برای تکمیل سالن چند منظوره اختصاص یافته است.
نوایی توسعه زیرساخت های ورزشی، توجه ویژه به ورزش بانوان و همگانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تشویق مردم برای حضور در اماکن ورزشرا ی از جمله مهمترین اهداف این اداره در توسعه ورزش شهرستان عنوان کرد.
وی همچنین به برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی و پهلوانی کشور در بهمن ماه سالجاری به میزبانی مراغه اشاره کرد و گفت: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در رده نوجوانان و کشتی پهلوانی در رده های نوجوانان و جوانان دوم تا هفتم بهمن ماه سالجاری در این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: در این رویداد بزرگ ورزشی بیش از 750 مربی و ورزشکار از استان های کشور حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: مراغه به لحاظ داشتن پیشینه ورزشی درخشان و زیرساخت های مناسب یکی از مستعدترین شهرستان ها برای برگزاری و میزبانی از رویدادهای ورزشی در کشوراست.
وی ادامه داد: برای میزبانی هرچه بهتر این مسابقات کمیته های ستاد برگزاری این رقابت ها و وظایف آنها مشخص شده که باید به صورت اصولی و با توجه به شرایط رویدادهای کشوری و بین المللی انجام شود.
نوایی گفت: حضور علاقه مندان در این رویداد و انعکاس خبری و رسانه ای این رقابت ها می تواند در رونق و توسعه ورزش و معرفی مراغه به عنوان یکی از قطب های ورزشی در کشور موثر باشد.
6 هزار و 447 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.