مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه از برگزاری دوره آموزشی امواج الیوت، برای اولین بار در تبریز خبر داد.  
سید احمد شکوری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد:  موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه، اولین مرکز تخصصی بورس در آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور است که با اخذ مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار، از حدود شش ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی ادامه داد: آموزش تمامی دوره‌های تخصصی، نحوه سرمایه‌گذاری و تحلیل‌های تکنیکی و بنیادی در بورس در این موسسه زیر نظر سازمان بورس و فنی حرفه‌ای ارئه می‌شود و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مرکز برای افراد، گواهی شرکت در دوره‌ها ارائه می‌شود.
 
وی افزود: دوره آموزش امواج الیوت، با تدریس " مهندس بهاری"، استاد درجه یک الیوت ایران هفته اخر فروردین 98 برگزار می‌شود.
 
شکوری با بیان اینکه این دوره آموزشی 20 ساعته هست، گفت: علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌‍توانند به آدرس اینترنتی www.fvcm.ir مراجعه کرده و یا با شماره 35537732 تماس بگیرند.
 
بر اساس این گزارش، رالف نلسون الیوت سال ۱۹۳۸ بر اساس مشاهدات و تحقیقات خود نظریه ای را بر اساس تغییرات قیمت ارائه داد که بر مبنای آن دوره های حرکتی قیمت را در قالب الگوهای مشخص و تکرار شونده امواج توضیح می داد. این امواج روانشناسی توده مردم را در بازارها در قالب موج ها و الگوهای مشخص و تکرار شونده به ما نشان می دهد. از دیدگاه الیوت، ویژگی های حرکات بازارهای مالی بر مبنای شرایط احساسی، معقول، تکانشی، ابهام و منطق گروهی شکل گرفته است و تغییرات قیمت از سه اصل الگو، نسبت و زمان ساختار می پذیرد. الیوت عقیده داشت هر اتفاقی که در بازار روی می دهد ریشه در گذشته قیمت دارد و با تحلیل الگوهای تکرار شونده پیشین می توان آنها را به حال و آینده ارتباط و گسترش داد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.