به گزارش ایرنا، ابراهیم محمدی عصر شنبه در جلسه هماهنگی مسابقات فوتسال روستایی این شهرستان گفت: روستاهای مراغه ظرفیت ها و قابلیت های چشمگیری در زمینه های گوناگون به ویژه ورزش دارند که کشف این استعدادها و استفاده از این ظرفیت ها، در دستور کار این هیات قرار دارد.
وی افزود: این هیات در سال های گذشته با مشکلات گوناگون مدیریتی روبرو بوده که در تلاشیم با مجموعه جدید و جوانان در راه توسعه ورزش روستایی قدم های مثبتی را برداریم.
محمدی اضافه کرد: به طور کلی توجه به روستاها از نظر توزیع عادلانه امکانات ارزشمند بوده و موجب ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سلامت جامعه می شود.
وی ادامه داد: توسعه ورزش در مناطق روستایی که از امکانات کمتری برخوردار هستند موجب کشف استعدادها و برخورداری از امکانات مناسب ورزشی می شود.
محمدی همچنین از آغاز مسابقات فوتسال روستایی از ابتدای ماه آینده در روستای ورجوی (ورائوی) خبر داد و گفت: در این رقابت ها بیش از 150 ورزشکار و مربی از روستاهای بخش مرکزی در قالب 10 تیم و به مدت دو ماه با هم به رقابت می پردازند.
وی گفت: این مسابقات با همکاری بخشداری مرکزی مراغه، هیات فوتبال، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر برگزار می شود.
محمدی به برنامه های این هیات در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات دارت در روستای داش آتان، مسابقات تنیس، طناب کشی و طناب زنی، پیاده روی و ورزش های همگانی و هماهنگی برای برگزاری جام نوروزی از مهمترین برنامه های ورزشی این هیات در طول ایام دهه فجر خواهد بود.
وی گفت: لازمه رشد و توسعه هر چه بیشتر ورزش شهرستان توجه، شناسایی، پرورش و استفاده از تمامی ظرفیت ‌های ورزشی در نقاط مختلف این شهرستان به خصوص در روستاها است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.