این معلم خلاق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حجم بالای مطالب و خسته کننده و مشکل بودن برخی مفاهیم ریاضی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، از شیوه مبتکرانه برای جذاب تر شدن یادگیری این درس استفاده می کنم.
نگار نصراله زاده افزود: بهره گیری از بازی های کودکانه و نیز مهارت های جسمی و دست ورزی در این نوع آموزش، زمینه ساز رغبت بیشتر دانش آموزان به درس ریاضی در این شیوه آموزشی شده است.
وی ادامه داد: این شیوه آموزشی که در قالب تحقیق و اقدام پژوهی طراحی شده است در بین نوآموزان و دانش آموزان مقطع ابتدایی به کار گرفته می شود.
وی با بیان اینکه این شیوه تلفیقی از هنر، خلاقیت و مفاهیم درسی است، اضافه کرد: در این روش آموزشی، از دست ورزی و تبیین مفاهیم اساسی ریاضی با استفاده از ابزارهای ابتدایی بهره گرفته می شود.
این معلم خلاق مراغه ای گفت: این شیوه آموزشی جدید در تمامی مباحث ریاضی از جمله کسرها، اعشار و چهار عمل اصلی ریاضی در پایه های ابتدایی کاربرد دارد.
نصراله زاده افزود: در این روش می توان با صرف کمترین هزینه و با بهره گیری از لوازم دور ریختنی از جمله کاغذ و مقوا و نیز وسایل موجود در کلاس شامل گچ و حتی کف موزاییکی کلاس های درس مفاهیم ریاضی را به صورت ملموس به دانش آموزان آموزش داد.
وی با اشاره به مزیت های اجرای این شیوه آموزشی ادامه داد: افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی، سهیم کردن دانش آموزان در آموزش، یادگیری ملموس و عینی مفاهیم اساسی، ترویج روحیه کارگروهی و افزایش اعتماد به نفس و نیز ارتقای سطح خلاقیت دانش آموزان مهم ترین ویژگی های این روش است.
وی اضافه کرد: این آموزش ها، گام های موثری در مسیر طراحی روش های خلاقیت و ابتکاری برای یادگیری آسان مطالب درسی دانش آموزان از جمله درس ریاضی است.
وی با اشاره به وجود پیش زمینه های اجرای این طرح خلاقانه آموزشی گفت: من از کودکی علاقه زیادی به بازی با وسایل دور ریختنی، کلاژ و طراحی داشتم و از این رو از این استعداد برای تدریس مفاهیم اساسی ریاضی برای کودکان و داشن آموزان استفاده می کنم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برخی کارگاه های آموزشی در زمینه نحوه و شیوه آموزشی و ساخت ابزارهای آموزشی با استفاده از وسایل دورریز در استان های آذربایجان شرقی و غربی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، نگار نصراله زاده معلم مدارس غیر دولتی مراغه بوده و هم اکنون در پایه های ششم، پنجم و سوم ابتدایی تدریس می کند.
در سال تحصیلی جاری بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.