به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در نخستین نشست کارگروه آموزش عالی مراغه با بیان اینکه حضور مراکز آموزش عالی در عرصه های اجتماعی و علم و فناوری کمرنگ است اظهار داشت: ظرفیت های علمی بالایی در دانشگاه های این شهرستان وجود دارد اما از این ظرفیت ها و توانمندی ها در جهت توسعه و رشد منطقه کمتر استفاده شده است.
وی ادامه داد: استقلال عمل برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی این شهرستان ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای بهره مندی از توان پژوهشی و تحقیقاتی است.
شکری اضافه کرد: در همین راستا و برای ایجاد راهکارهای موثر برای بهره مند شدن از توان دانشگاه ها و ایجاد ارتباط موثر با جامعه، کارگروه آموزش عالی این شهرستان ایجاد شده است.
وی افزود: در این کارگروه، مسائل و مشکلات پیش روی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی این شهرستان بررسی و راهکارهای عملی برای مرتفع شدن آنها اتخاذ می شود.
فرماندار مراغه با بیان اینکه مشکلات فضاهای آموزشی و علمی و کمبود نیروی انسانی در دانشگاه ها احساس می شود اضافه کرد: رفع این مشکلات در قالب سرفصل های مدون در دستور کار این کارگروه قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه مراغه نیز در این نشست با اشاره به نقش محوری دانشگاه در توسعه علمی و فرهنگی جامعه گفت: با وجود مشکلات پیش روی مراکز آموزش عالی، این دغدغه ها با همگرایی مسئولان و این مراکز قابل حل است.
محمدعلی لطف اللهی افزود: مشکلات کمبود فضا و زمین مناسب برای توسعه کمی و کیفی و نیز سیاست های جدید آمایش سرزمینی وزارت علوم، دانشگاه ها را تهدید می کند.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکلات، نیازمند همراهی و مشارکت فعال مراکز علمی و دانشگاهی و نیز مسئولان شهرستان هستیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات موجود فرهنگی و اجتماعی خوابگاه ها و مراکز دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و بیش از 12 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.