به گزارش ایرنا، نقی مسکینی چهارشنبه شب در جلسه شرکت تعاونی توسعه و عمران مراغه اظهار داشت: این شرکت ها همچنین انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن، امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارند برعهده دارند.
وی گفت: بکارگیری سرمایه های خود مردم اصل اول در این شرکت هاست ایجاد می شود و قانون آن در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
وی دیگر فعالیت های شرکت های تعاونی توسعه و عمران را بهسازی بافت های فرسوده و مسکن اجتماعی برشمرد و گفت: بافت فرسوده شهری و روستایی از طریق این تعاونی در اختیار شرکت های اقماری این تعاونی قرار گرفته و نوسازی می شود.
مسکینی به تاریخچه تشکیل این شرکت در مراغه اشاره کرد و گفت: این شرکت از 25 مرداد سال گذشته در راستای قانون اصل 44 و در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت راه اندازی شده که باید با ایجاد زیرساخت ها، وارد مرحله عملیاتی شود.
وی گفت: تاکنون این شرکت در 69 شهرستان در کشور و چهار شهرستان چاراویماق، میانه، اسکو و مراغه در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.
مسکینی افزود: طبق قانون شرکت های تعاونی باید نیم درصد معادل جمعیت شهرستان عضو گیری کند که این شرکت در شهرستان مراغه بیش از یک هزار و 300 نفر عضو دارد و افزایش اعضا و سهام از اولویت های آن است.
وی گفت: تمامی ادارات شهرستان برای ادامه فعالیت این شرکت آماده همکاری و تعامل هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.