به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی افزود: رسانه ها نقش ارزشمندی در ایجاد نشاط در جامعه و بصیرت افزایی اجتماعی دارند و فضای مجازی نیز یکی از این رسانه ها محسوب می شود و باید در خصوص این فضا خیلی دقت کرد.
وی یادآوری کرد: از این فضا می توان برای مقابله با شبهات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: فیلترینگ تلگرام و خارج شدن از این پیام رسان زمینه را برای خالی شدن نیروهای انقلابی و ورود دشمنان به این فضا فراهم کرد در حالی که از این فضا می توانستیم برای پاسخگویی به شبهات انقلابی، اسلامی و فرهنگی دشمنان استفاده کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم بر تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب تاکید کرد و ادامه داد: افرادی که اهل قلم هستند باید به جای تخریب، مطالبه گر باشند و با متانت و احترام مطالبه مردم را پیگیری کنند.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جشنواره گفت: خبرنگاران در طول عمر 40 ساله انقلاب در رساندن پیام ملت ایران، انقلاب اسلامی و فضیلت های مجاهدان راه حق و حقیقیت با تمام وجود وارد کارزار عرصه شده و درخشیدند.
سردار عابدین خرم افزود: اگر خبرنگاران و اصحاب فکر و اندیشه نبودند دشمنان در همان اوایل پیروزی انقلاب نسخه انقلاب را به دلخواه خودشان می پیچیدند و درخشندگی و پویندگی نتیجه تلاش ها و فعالیت های اصحاب رسانه است.
وی اظهار داشت: در زمان کنونی جنگ ما با دشمنان انقلاب، جنگ رسانه‌، اطلاعات، اخبار و رویدادها است و حد و مرزی نمی‌شناسد و قدرت های بزرگ این مولفه های قدرت را در اختیار دارند.
فرمانده سپاه عاشورا یادآوری کرد: برای مقابله با این جنگ باید توانمندی ها، ارزش ها و دستاوردهای خود را برجسته و از خودکم بینی و خودسانسوری جلوگیری کنیم زیرا که در این صورت دشمن تحریک شده و به سمت ما حرکت می کند.
سردار خرم ادامه داد: در این راستا همچنین باید شبکه جهانی امت اسلامی در رسانه ها با حضور و ظهور جوانان اسلامی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در این عرصه توقف کردن به معنای شکست است، گفت: رسانه های ایران به ویژه 420 رسانه دارای مجوز فعالیت در استان قابلیت بالایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند و باید از آن ها استفاده بهینه کرد.
مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: هم اکنون بسیج رسانه آذربایجان شرقی با داشتن 600 عضو بزرگترین تشکل استان بوده و برنامه های متعدد آموزشی و تفریحی برای خبرنگاران و اعضای این تشکل در طول سال برگزار می شود.
روح الله دهقان نژاد، احداث مجتمع رسانه ای در تبریز همانند سایر شهرهای کشور به لحاظ قابلیت های بالای این شهر را خواستار شد.
دبیر دومین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز در این آئین گفت: برای اولین دوره این جشنواره 550 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که امسال این تعداد برای دومین جشنواره به یک هزار و 250 اثر رسید.
محمد عزیزی راد، با بیان اینکه استقبال بالای خبرنگاران از جشنواره ابوذر نشان از موفقیت آن در اولین دوره خود دارد، افزود: برای داوری آثار رسیده به این جشنواره 120 نفر ساعت کار انجام شده و در مرحله اول هیات انتخاب 450 اثر انتخاب کردند.
وی یادآوری کرد: هیات داوران نیز در 2 مرحله در 10 محور 3 نفر را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند.
دومین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله (یادداشت و سرمقاله)، عکس، موشن‌گرافی و طنز در محورهای 'مقاومت و دفاع مقدس'، 'مسائل صنفی خبرنگاران'، 'بصیرت و دشمن‌شناسی'، 'اقتصاد مقاومتی'، 'حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی'، 'مبارزه با آسیب‌های اجتماعی' و 'خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی' برگزار شد.
در این جشنواره تمبر یادبود دومین جشنواره رسانه ای ابوذر رونمایی شد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.